کد خبر ۳۴۱۰۰ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷

استاندارقم:دولت به مسئله پیشگیری از اعتیاد نگاه ویژه دارد

استاندار قم با اشاره به افزایش بودجه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در سال آینده و نیز اهمیت آن در برنامه ششم توسعه کشور اظهار کرد: دولت به مسئله پیشگیری از اعتیاد نگاه ویژه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید مهدی صادقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به موفقیت ایران در موضوع برجام اظهار کرد: موقعیت امروز ایران حاصل رهبری داهیانه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، صبوری مردم عزیز و تلاش مسئولین و دستگاه دیپلماسی است ونقطه عطفی برای رفع مشکلات مشکلات و توسعه ی کشور خواهد بود.

استاندار قم در ادامه مباحث کارشناسی موجود در زمینه ابعاد مسأله اعتیاد به مواد مخدر در جامعه را مورد توجه قرار داد و افزود: همگان باید در این موضوع احساس خطر کنند و همراه با مسئولان با دیدگاهی ملی و عمومی، ورای همه مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به این معضل نگاهی خاص داشته و در جهت پیشگیری از وقوع آن بکوشیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اهمیت آموزش را در کنار تخصیص بودجه در امر پیشگیری از بروز اعتیاد حائز اهمیت دانست و ابرازکرد: برخی رفتارهای نادرست اجتماعی با افراد سبب طرد آنان از جامعه می گردد که این نحوه برخورد می تواند در گرایش افراد به اعتیاد نقشی مهم داشته باشد .

وی لازمه بازگشت افراد نجات یافته از اعتیاد به بدنه اجتماع را برخورد مناسب و محترمانه دانست و افزود: باید شرایط جامعه و پیرامون زندگی و نیز محیط‎های کاری این افراد را بگونه‎ای مهیا نمائیم که پس از سلامتی، جایگاه اجتماعی خود را بازیابند و بتوانند در جهت گذران زندگی به کسب و کار بپردازند.

صادقی در پایان افزایش بودجه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در سال آینده و نیز اهمیت آن در برنامه ششم توسعه کشور را مورد توجه قرارداد و اضافه کرد: برنامه ریزی برای پیشگیری از این پدیده شوم می تواند از هزینه‎های چند برابری در امر مبارزه با معضلات مواد مخدر و درمان و نگهداری از معتادین بکاهد.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه اعضای شورا، میزان معتادین به مواد مخدر در بین زندانیان و نیز قشر کارگر استان را بررسی نموده و گزارشی از فعالیت‎ها و نیز برنامه های خود در جهت کاهش این آمار و اشتغال افراد نجات یافته پرداختند.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com