کد خبر ۳۴۰۹۷ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
آیت الله مقتدایی مطرح كرد:

لزوم استفاده از استعدادهاي بانوان برتر طلبه در عرصه بين الملل

آيت الله مقتدايي با اشاره به اینکه در بخش بین الملل باید خواهران مبلغ توانمند بیشتری تربیت کرد، عنوان کرد: باید استعدادهای خوبی را که در میان زنان فرهیخته جامعه وجود دارد، شناسایی و در عرصه بین الملل آنان را تربیت و آماده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت الله مرتضی مقتدایی در دیدار  رئیس و دبیران جشنواره پژوهشی بین المللی "بانو امین" اظهارداشت: جامعة الزهرا(س) مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری است که بر پایه علم و تقوا بنا شده است.


عضو خبرگان رهبری ادامه داد: معظم له انتظار دارند این مجموعه معیار و الگویی برای توسعه نظام آموزش دینی بانوان با خروجی های مطلوب و گسترده باشد.

وی با اشاره به اینکه جامعة الزهرا(س) تلاش های بسیار ارزنده ای در زمینه پژوهش داشته است، بیان کرد: برگزاری جشنواره بانو امین اقدام بسیار ارزنده ای از سوی جامعة الزهرا(سلام الله علیها) است که باید خروجی های آن به سمع و نظر مقام معظم رهبری نیز برسد تا از رهنمود های ایشان در این زمینه نیز آگاه شوید.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: امور مربوط به جشنواره پژوهشی بانو امین را با دقت پیش ببرید و یاس و نامیدی به خود راه ندهید که آثار و برکات دنیا و آخرتی بسیار ارزنده ای در پی دارد.

وی با اشاره به این که میان زنان استعدادهای بسیار زیادی است که نیاز به هدایت و پرورش دارد، افزود: جامعه الزهرا(سلام الله علیها) به عنوان یک مرکز تاثیر گذار باید از طریق فعالیت هایی مانند جشنواره بانو امین زمینه های بروز و ظهور این استعداد ها را فراهم کند.

آیت الله مقتدایی اضافه کرد: باید برای زنان مستعدی که آمادگی پیشرفت دارند، تسهیلات و  جذابیت ایجاد کرد که برگزاری چنین جشنواره هایی در ایجاد انگیزه بسیار مناسب و ارزنده است.

وی اظهار داشت: خواهران طلبه مستعد را جذب حوزه و دانشگاه کنید تا مبلغان خوبی در این مراکز باشند.

وی با اشاره به اینکه در بخش بین الملل باید خواهران مبلغ توانمند بیشتری تربیت کرد، عنوان کرد: باید استعدادهای خوبی را که در میان زنان فرهیخته جامعه وجود دارد، شناسایی و در عرصه بین الملل آنان را تربیت و آماده کرد.

 

منبع: خبرگزاري حوزه

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com