کد خبر ۳۲۱۴۸ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۳

جشنواره «اولین تجربه» به سرانجام رسید

عصر جمعه 15 آبان ماه 1394 در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر کارگاهی «اولین تجربه» برگزیدگان جشنواره معرفی و از آنها تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قم، در ابتدای این مراسم نماهنگی گزارشی از روند برگزاری جشنواره پخش شد. سپس مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری استان قم با حضور در پشت تریبون از دبیر جشنواره، داوران و کارشناسانی که در طول برگزاری جشنواره حوزه هنری را یاری نمودند و همچنین مخاطبانی که طی برگزاری جشنواره از آثار استقبال نمودند و باعث شدند تا هنرجویان تجربه جدی را پشت سر بگذارند، تشکر نمود. معلمی در ادامه سخنانی را در خصوص لزوم تقویت پشتوانه علمی و تجربی کارگردانان جوان برای ادامه راه پیشکسوتان و آسیب‌های امروز تئاتر قم بیان نمود.

پس از سخنان رئیس حوزه هنری قم، علیرضا وفایی به نمایندگی از هنرجویانی که در این جشنواره به ارائه اثر پرداختند، متن خاطره‌گونه‌ای که در آن مسیر انتخاب متن تا اجراء شرح داده شده‌بود، قرائت کرد و از همه دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره که زمینه‌ی تجربه هنرجویان را مهیا نمودند، تشکر کرد.

در پایان نیز محمد رضا کوهستانی پشت تریبون رفت و به نمایندگی از هیئت داوران نکاتی را در خصوص نحو‌ه‌ی انتخاب آثار برشمرد و برای اهدای جوایز از مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری قم، وحید فرجی معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کورش زارعی کارگردان و بازیگر شناخته شده‌ی تئاتر و سینما و اصغر نوبخت رئیس انجمن نمایش استان دعوت کرد، اسامی برگزیدگان هیئت داوران این جشنواره به شرح زیر است؛

جایزه ویژه طراحی پوستر و بروشور به «بهاره پاک‌نیت» برای طراحی پوستر و بروشور نمایش «نقش زن» رسید.

جایزه بخش طراحی لباس به «سمیه زینلی» برای طراحی لباس نمایش «سوء تفاهم» اهداء شد.

در بخش طراحی صحنه جایزه ویژه به «علی ارشادی» طراح صحنه نمایش «سوء تفاهم» رسید و از «محسن گماری» طراح صحنه نمایش «خاک آلوده» تقدیر شد.

در بخش بازیگری مرد جایزه ویژه نصیب «علیرضا وفایی» بازیگر نمایش «اسم شب» شد و از «آرش بهبود» بازیگر نمایش «خشم و هیاهو» تقدیر شد.

در بخش بازیگری زن ضمن قدردانی از «زهرا میری» بخاطر بازی در نمایش «سوء تفاهم»، جایزه بخش تقدیر به «شیوا خادمیان» بازیگر نمایش «نقش زن» رسید و «زینب طاهری» بازیگر نمایش «مدآ» جایزه ویژه این بخش را از آن خود کرد.

در بخش کارگردانی هم هیئت داوران ضمن قدردانی از «علی ارشادی» کارگردان نمایش «سوء تفاهم» جایزه تقدیر کارگردانی را به «زهرا قربانی» کارگردان نمایش «نقش زن» اهداء نمودند. جایزه ویژه کارگردانی نیز به کارگردان نمایش «خشم و هیاهو»، «سید محمد حسین میرعلایی» رسید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com