کد خبر ۳۴۱۵۳ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
توسط انجمن اصول فقه حوزه؛

اولین کرسی نظریه‌پردازی حوزوی برگزار شد

دبیر انجمن اصول فقه حوزه علمیه گفت: اولین کرسی نظریه پردازی حوزه علمیه با مجوز کمیسیون کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره حوزوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت‌الاسلام سیدصادق محمدی اظهار داشت: اولین کرسی رسمی نظریه پردازی در حوزه با موضوع «قاعده الاختصاص الجزئیة و الشرطیة و المانعیة و وجوب القضاء بغیر القاصر و المضطر» توسط انجمن اصول فقه حوزه برگزار شد.

وی ارائه دهنده این نظریه را حجت‌الاسلام محمدی قائینی بیان کرد و افزود: این جلسه با استقبال خوب استادان و اندیشمندان حوزه علمیه برگزار شد و حتی بعضی از صاحبنظران معتقد بودند که این جلسه بی‌نظیر بود.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه تاکید کرد: ما منتظر اعلام نتیجه داوران هستیم که اگر مثبت بود، چند کمیسیون برای این نظریه تشکیل دهیم.


در اولین کرسی نظریه پردازی حوزه، پس از توضیحات حجت‌الاسلام محمدی قائینی، استادانی همچون حجج اسلام هاشم نیازی، محمد عندلیب، عباس زهیری و جعفر نجفی بستان به ارائه نظر و نقد پرداختند و در ادامه حجت‌الاسلام محمدی قائینی به برخی از نقدهای ناقدان پاسخ داد.

داوری این کرسی نظریه پردازی را آیت‌الله سیدمحمد غروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و حجج اسلام مهدی شب زنده‌دار، علی نکونام و سید محمدعلی مدرسی بر عهده داشتند.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com