کد خبر ۳۴۲۱۷ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم مطرح کرد

عزم جدی شهرداری جهت حفظ و احیای بافت تاریخی قم

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم از عزم جدی شهرداری برای حفظ و احیای بافت تاریخی و مذهبی قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به وضعیت احیای بافت فرسوده شهری قم اظهار کرد: بافت‌های فرسوده به دلیل تراکم بالا و مشکلات جمعیتی، معضلات متعددی برای شهر ایجاد می‌کند که نیاز است با اجرای طرح‌های متعدد احیای این بافت‌ها به سرعت اجرایی شود.

وی به برنامه‌های شهرداری برای احیای بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته طرح‌هایی برای احیای بافت‌های فرسوده اجرایی شده است اما کمبود اعتبار و همچنین شرایط مختلف منطقه‌ای مشکلاتی را در مسیر اجرای این طرح‌ها ایجاد کرده است.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با بیان اینکه عمده بافت فرسوده شهری قم شامل بافت‌های قدیم و اصیل این شهر است خاطرنشان کرد: در طرح‌هایی که در این مناطق تهیه شده، بر ضرورت حفظ بافت و شکل قدیم قم و احیای آن تاکید شده است.

وی ادامه داد: در بسیاری از این بافت‌های قدیم و اصیل قم، ظرفیت‌های مذهبی زیادی همچون مساجد قدیمی و بقاع متبرکه امامزادگان وجود دارد که نیاز است با محوریت این مکان‌های مهم و مذهبی امر احیای بافت فرسوده صورت گیرد.

جانقربان محله‌های مسجد جامع، شاه حمزه، دروازه ری، چهل اختران و بازار نو را جزو بافت‌های فرسوده اصیل و سنتی قم ذکر و اذعان کرد: عزم شهرداری بر تهیه و اجرای طرح‌های احیای این مناطق با در نظر گرفتن حفظ مناطق و مراکز جمعیتی اصیل و قدیم و مذهبی قم است.

وی با بیان اینکه طرح‌های احیای این مناطق با همکاری دفتر مقام معظم رهبری و شهرداری اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در سفری که مقام معظم رهبری در سال 89 به قم داشتند اعتبارات بسیار خوبی در بخش بافت‌های فرسوده به قم اختصاص گرفت که زمینه توسعه‌ای خوبی را برای این مناطق فراهم خواهد کرد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com