کد خبر ۳۴۹۴۷ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴

فقط ۱۰ درصد از بافت‌هاي فرسوده قم احيا شده است

مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت معصومه(س) شهرداري قم گفت: تاكنون فقط ۱۰ درصد از بافت‌هاي فرسوده قم احيا شده، مسائل حقوقي مانعي براي توسعه بافت فرسوده است كه اميدواريم با اين راهكار بتوانيم در جلوگيري توسعه بافت فرسوده به نتايج مناسبي برسيم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم، عليرضا خاكي با بيان اينكه روح محله‌ها و بافت‌هاي شهري قم بايد حفظ شود، عنوان كرد: دروازه ري يكي از محورهاي تاريخي است كه براي آن خيابان ۱۸ متري را مد نظر مي باشد در صورتي كه اين متراژ در اصول شهرسازي تعريف نشده است.

وي از وضعيت آستان مقدس حضرت موسي مبرقع(ع) و فعاليت فرهنگي هيئت چهل اختران ياد كرد و افزود: محوريت در برخي از پروژه‌ها حفظ و احياي سنت‌هاي گذشته است به همين علت بايد براي آنها برنامه‌هاي ويژه‌اي را عملياتي كنيم.

مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت معصومه(س) شهرداري قم با اشاره به اينكه بازسازي و تملك پيرامون مسجد چهل اختران و احياي صحن اين مسجد در دستور كار قرار دارد، تصريح كرد: تملك فاز پنج عمارياسر، ميدان ميوه و تره‌بار و قبرستان نو در حال اتمام است كه اين طرح‌ها مي‌توانند بخشي از مشكلات شهروندان را برطرف كنند.

وي با تاكيد بر اينكه ايجاد خانه‌هاي گفتمان در محلات مي‌تواند به حفظ ساختمان‌ها كمك كند، مطرح كرد: براي احداث واحدهاي مسكوني در بافت‌هاي فرسوده وزارت مسكن، شركت‌هاي تخصصي خصوصي و سازمان‌ها و نهادهايي از جمله اوقاف و آستانه مقدس حضرت معصومه(س) مي‌توانند مشاركت داشته باشند.

خاكي خاطرنشان كرد: فرهنگ‌سازي ميان مديران و مردم و مطالعه و تهيه طرح براي نقاط مختلف شهر قم از جمله ميدان مطهري، ميدان روح‌الله و ميوه و تره‌بار در دستور كار معاونت شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه ستاد بازآفريني شهري پايدار در قم تقويت شده است، اظهار كرد: تاكنون فقط ۱۰ درصد از بافت‌هاي فرسوده قم احيا شده، مسائل حقوقي مانعي براي توسعه بافت فرسوده است كه اميدواريم با اين راهكار بتوانيم در جلوگيري توسعه بافت فرسوده به نتايج مناسبي برسيم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
هادی طالبی ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳

بافت های اطراف حرم را احیا نکرده اند بلکه با از بین بردن و به نوعی صورت مسئله را پاک کردن تا دیگر مسئله ای نباشد که برای حل آن مشکلی باشد وبا از بین بردن آن بافت های زیبا و قدیمی اطراف حرم (گذر جدا ) ان قدمتی را که در ان کوچه های زیبا و قدیمی که به نام کوچه های اشتی کنان بود از بین رفت و ساختمانهای سخت و خشن و با نماهای بی ارتباط با این منطقه جای ان را گرفته و نه تنها هیچ یک از معضلات موجود و گذشته حل نشده بلکه به انها افزوده شد و دیدگاه مسئولین ما دید سطحی نگری شده است و با یک کف فرش کردن (گذر خان ) یک محله یا از بین بردن کلیه ساختمانهای فرسوده با اعتماد به نفس کامل میگویند که بحث احیا انجام شده است

پاسخ