کد خبر ۳۴۳۱۵ انتشار : ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶

واگذاری بیش از 220 هزار متر زمین برای تامین مسکن افراد کم درآمد در قم

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در راستای تامین مسکن قشرهای آسیب پذیر و کم درآمد این استان، تاکنون بیش از 220 هزار متر مربع زمین با ارزشی بالغ بر یک هزار میلیارد ریال به اداره ها و نهادهای حمایتی واگذار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، ابوالفضل علیخانی در گفت و گویی افزود: طی قراردادهای منعقده با اداره ها و نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی، خیرین مسکن ساز و بنیاد مسکن، قطعاتی از زمین های محدوده پردیسان و همچنین قطعاتی در داخل شهر قم با کاربری مسکونی جهت تامین مسکن قشرهای کم درآمد و محروم استان قم واگذار شده است.


وی اظهار داشت: این اقدام وفق بخشنامه های وزارت راه و شهرسازی و با هماهنگی نهادها و سازمان های حمایتی از سال 86 در استان قم تقویت شده است.


وی ادامه داد: از این مقدار زمین واگذاری شده، بیش از 75 هزار متر مربع به بنیاد مسکن، 72 هزار متر مربع به خیرین مسکن ساز، 42 هزار متر مربع به کمیته امداد و بیش از 28 هزار متر مربع به اداره کل بهزیستی استان تحویل شده است.


علیخانی با اشاره به ساخت بیش از 90 درصد زمین های واگذاری به جامعه هدف افزود: براساس تعهدات، بنیاد مسکن موظف به ساخت یک هزار واحد، خیرین مسکن ساز یک هزار و 500 واحد، کمیته امداد 770 واحد و اداره بهزیستی 420 واحد بوده که همه واحدها ساخته شده و تحویل جامعه هدف شده است.


مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: این تعداد از واحدهای تحویلی مسکن به قشرهای آسیب پذیر و کم درآمد استان قم، بیش از 10 درصد از کل واحدهای ساخته شده طی برنامه قانون ساماندهی در سطح استان است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com