کد خبر ۳۴۳۱۹ انتشار : ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵

ضبط و جمع آوری300 دقیقه تاریخ شفاهی مسجد مقدس جمکران

مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران، گفت: تا کنون، 300 دقیقه تاریخ شفاهی مسجد مقدس جمکران ضبط و جمع‌آوری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید مجید مطهری نژاد با بیان اینکه طرح پژوهشی تاریخ شفاهی مسجد مقدس جمکران از مهر ماه سال جاری اجرا شده است، افزود: مسجد مقدس جمکران یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های شیعیان است که بیش از هزار سال از بنای آن می‌گذرد و با توجه به قدمت این مکان شریف، لزوم اجرای طرح تاریخ شفاهی مسجد مقدس جمکران مشخص می‌شود.


 مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: پروژه تاریخ شفاهی مسجد با این رویکرد آغاز شد تا سخنان و نظرات علما، بزرگان، محققان، خادمان و زائران این مکان مقدس جمع‌آوری و مستندسازی شود.


 مطهری نژاد یادآور شد: مرکز نشر و پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران جهت اجرای طرح پژوهشی تاریخ شفاهی، کارگروهی با حضور نمایندگانی از معاونت فرهنگی، مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل و همچنین خادمان باسابقه و پیشکسوت مسجد مقدس جمکران را تشکیل داده است.

وی افزود: در این کارگروه مقرر شد که در یک برنامه یک ساله، بخش عمده تاریخ شفاهی مسجد جمع‌آوری شود که تاکنون، 300 دقیقه تاریخ شفاهی مسجد مقدس جمکران ضبط و جمع‌آوری شده است.

مدیر مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران گفت: مجریان طرح پژوهشی تاریخ شفاهی مسجد با افراد تأثیرگذار در مسجد و زائرانی که بیش از چند دهه با این مکان مقدس ارتباط داشتند، گفتگوهای دقیقی انجام می‌دهند تا وقایع، رویدادها و حوادث تاریخی مسجد جمع‌آوری و مستندسازی شود.

مطهری نژاد در پایان تصریح کرد: یکی از اهداف طرح پژوهشی تاریخ شفاهی مسجد مقدس جمکران این است که برخی از شبهات و موضوعاتی که ناخواسته در خصوص مسجد مطرح می‌شود، در دل تاریخ شفاهی به مرور اصلاح شود.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com