کد خبر ۳۴۳۴۵ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
رئیس دانشگاه پیام نور قم:

ورزش همگانی در ایران قربانی ورزش قهرمانی می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور قم با بیان اینکه سرانه ورزش همگانی در ایران مشخص نیست، گفت: ورزش همگانی در ایران قربانی ورزش قهرمانی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محمدعلی قره شامگاه یکشنبه در جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم در سخنانی با بیان اینکه باید نقاط ضعف مردم قم را به نقاط قوت تبدیل کنیم، اظهار کرد: جای فضاهایی که مردم در آن اوقات فراغت خود را سپری کنند در قم خالی است.

وی شادی را نیاز شهرها دانست و خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از دولت‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌ای برای اوقات فراغت مردم نداشته‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور قم ضمن اینکه ورزش را یکی از تفریحات حلال دانست که باعث از بین رفتن تنش‌های عصبی می‌شود، ابراز کرد: در ایران چاقی به جای ورزش در حال همگانی شدن است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی قم صرفاً مسئول گرداندن شهر نیستند، تأکید کرد: این شهر الگوی تشیع در جهان اسلام است و باید در تمام مسائل از جمله مباحث عمرانی تا فضای سبز و خدمت به مردم الگو باشد.

قره با اشاره به اینکه پولی که دولت به اجبار صرف ورزش نکردن مردم ایران می‌کند از پول نفت بالاتر است، خاطرنشان کرد: متأسفانه آمارها نشان می‌دهد تنها 5.92 درصد مردم ایران ورزش می‌کنند و بقیه آمارها در این زمینه نمایشی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهر را ورزش برطرف می‌کند، ابراز امیدواری کرد: شورای شهر قم نگاه تازه‌ای به ورزش همگانی داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور قم از ورزش به عنوان یک پیاز یاد کرد و گفت: مردم تنها به لایه ارغوانی و سفید بیرونی این پیاز توجه می‌کنند که معیار اشتباهی است.

وی این معیار غلط را در توجه مدیران ورزشی به مدال مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: پول و سرانه ورزشی آحاد ملت، صرف تعداد انگشت‌شماری قهرمان می‌شود.

قره با اشاره به اینکه سرانه ورزش همگانی در ایران مشخص نیست، تأکید کرد: ورزش همگانی در ایران قربانی ورزش قهرمانی می‌شود.

وی با بیان اینکه هر فرد باید شهردار شهر بدن خود باشد، تصریح کرد: اینکه مردم ما ورزش نمی‌کنند مشکل پنهان غیر قابل رؤیت است.

رئیس دانشگاه پیام نور قم با اشاره به اینکه یک کیلو چربی 36 کیلومتر رگ برای غذارسانی نیاز دارد، ابراز کرد: باید در شهرها به وسیله اتوبوس پیام‌های ورزشی را به مردم منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه قم می‌تواند به پایگاه همگانی شدن ورزش در ایران و جهان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری قم می‌توانند در همگانی کردن ورزش در کشور پیشتاز باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای مردم قم سرانه ورزشی تعیین کند، ابراز داشت: همان‌طور که اگر ساختمانی پارکینگ نداشته باشد پایان کار نمی‌دهید مجتمع‌های بزرگ را به ایجاد فضای ورزشی اجبار کنید.

رئیس دانشگاه پیام نور قم همچنین با بیان اینکه چاقی اضافه‌وزن نیست، گفت: بالا رفتن درصد چربی در بدن چاقی است که میزان آن در خانم‌ها 25 درصد و آقایان 13 درصد است.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com