کد خبر ۳۴۳۶۸ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۸

برگزیدگان جشنواره ادبی آشیانه شناخته شدند

اختتامیه نخستین جشنواره استانی آشیانه، عصر یکشنبه 4 بهمن ماه 1394 در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، در این مراسم که به نوعی چهارمین گارگاه تخصصی این جشنواره با موضوع ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود، استاد سید مهدی حسینی یکی از داوران این جشنواره به تحلیل اشعار رسیده به جشنواره پرداخت.

حسینی ابتداء با اشاره به روند تاریخی شعر انقلاب و سیر تکاملی آن، پرداختن به قیام مردم در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شعر اعتراضی، شعر بصیرت آفرین، شعر برای مدافعان حرم و .... را از موضوعات اصلی شعر انقلاب معرفی و از کم‌رنگ بودن حماسه انقلاب اسلامی در اشعار شاعران انتقاد کرد.

داور مرحله نهایی جشنواره ادبی آشیانه اشعار ارسالی به این فصل از جشنواره را از نظر کیفی خوب ارزیابی کرد اما  کلیشه‌ای بودن و پرداخت صرف به دفاع مقدس و شعر اعتراض را از نقاط منفی آن دانست.

دیگر سخنران این مراسم محمود علامه روشن مسئول بسیج هنرمندان بود.  وی با تشکر از استقبال شاعران قم از نخستین جشنواره ادبی آشیانه، خطاب به شاعران حاضر در سالن لزوم پرداختن به مسائل روز و بی‌تفاوت نبودن شاعران نسبت به اتفاقات جامعه و جهان پیرامون را یادآور شد و آن را وظیفه‌ی هر هنرمند انقلابی دانست.

در این مراسم برگزیدگان چهار فصل جشنواره به قرائت اشعار خود پرداختند و در پایان از آنان تقدیر شد. گفتنی است نخستین جشنواره شعر آشیانه در چهار بخش شعر «عاشقانه و عارفانه»، «کودک و نوجوان»، شعر «آیینی» و شعر «انقلاب و دفاع مقدس» برگزار شد که  برگزیدگان آن به شرح زیر بودند:

بخش عاشقانه؛ مهدیه اکبری، محمدمهدی خان‎محمدی، محمدجواد الهی‌پور

بخش کودک و نوجوان؛ مرضیه تاجری، طیبه رضوانی

بخش آیینی؛ سیده تکتم حسینی، حسن خسروی وقار، علی اصغر شیری، محمد میرزایی

انقلاب و دفاع مقدس؛ ریحانه ابوترابی، زهرا بشری موحد، میثم داودی

جشنواره ادبی آشیانه به همت بسیج هنرمندان قم و با مشارکت حوزه هنری قم و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com