کد خبر ۳۴۴۶۶ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
نایب رئیس هیئت تکواندو استان قم:

تکواندوکار قم به مدال نقره مسابقات قهرمانی کشور دست یافت

نایب رئیس هیئت تکواندو استان قم از موفقیت نماینده قم در کسب مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی پیکارهای تکواندو مردان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سیدعلی خیرخواه اظهار کرد: رقابت‌های تکواندو قهرمانی مردان و زنان کشور تا کنون سه مدال با ارزش برای تیم‌های اعزامی از هیئت تکواندو استان قم به همراه داشته و امیدوارم تا پایان این روند با کسب مدال‌های بیشتر استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه خانم فرناز امینی در رقابت‌های تکواندو قهرمانی زنان ایران مدال طلا و عنوان قهرمانی وزن منهای 49 کیلوگرم را به دست آورد و علی بختیاری نیز در وزن منهای 74 کیلوگرم بخش مردان مقام سوم و نشان برنز به ارمغان آورد، به سومین مدال نیز دست یافتیم.

نایب رئیس هیئت تکواندو استان قم عنوان کرد: با برگزاری دومین روز از مسابقات تکواندو آزاد قهرمانی کشور در بخش مردان، برترین‌های سه وزن منهای 58، 80 و به اضافه 87 کیلوگرم مشخص شدند و نفرات اول و دوم هر یک از این اوزان جواز حضور در مرحله نخست انتخابی اردوی تیم ملی را نیز به دست آوردند.

وی ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون تکواندو، مسابقات تکواندو آزاد قهرمانی کشور در قسمت مردان با حضور 512 تکواندوکار از سراسر کشور تا روز دهم بهمن ماه در جریان است و نفرات قهرمان و نایب‌قهرمان هر وزن نیز به تیم ملی دعوت خواهند شد.

خیرخواه بیان کرد: در دومین روز این دوره از مسابقات، هوگوپوشان در تلاش برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز رقابت جذابی روی شیاپ‌چانگ داشتند تا برای عضویت در تیم ملی کشورمان برای حضور در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا بهترین عملکرد را از خود نشان بدهند.

وی در ادامه با اشاره به برترین‌های اوزان دوم، ششم و هشتم در دومین روز این رقابت‌ها، بیان کرد: خوشبختانه بین نفرات برتر این دوره شاهد درخشش محسن جباری تکواندوکار شایسته استان قم بودیم که در وزن منهای 80 کیلوگرم به دیدار نهایی راه یافت.

نایب رئیس هیئت تکواندو استان قم افزود: محسن جباری به عنوان نماینده هیئت تکواندو قم در وزن منهای 80 کیلوگرم تا پای فینال مبارزاتی دیدنی و جذاب را به نمایش گذاشت اما در دیدار نهایی برابر رقیب خود از تهران نتیجه را واگذار کرد و در نهایت به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: محمدجواد قملاقی از تهران و محسن جباری از قم برگزار کننده دیدار نهایی بودند که در نهایت مدال طلا به رقیب تهرانی رسید و نماینده قم نایب قهرمان شد، ضمن اینکه مقام سوم مشترک در این وزن را رضا شکرزاده از آذربایجان شرقی و محمدرضا رادفر از لرستان کسب کردند.

خیرخواه در پایان اظهار کرد: در آخرین روز این پیکارها روز شنبه دهم بهمن ماه تکواندوکاران اوزان منهای 63 و 68 کیلوگرم رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت، ضمن اینکه میزبان مسابقات قهرمانی آسیا کشور فیلیپین است و ملی‌پوشان کشورمان چهارم و پنجم اردیبهشت به پیکارهای آسیایی اعزام می‌شوند.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com