کد خبر ۳۴۵۳۸ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵

آیت الله صافی گلپایگانی: امور مربوط به بانوان جامعه به خود آن‌ها واگذار شود

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: غفلت از مقاصد اصیل اسلامی آسیب‌زا است و باید تلاش شود تا اموری که مربوط به بانوان جامعه است به آن ها واگذار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت الله صافی گلپایگانی ظهر ديروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: حوزه‌های علمیه از اهمیت وارزش بسیار بالایی برخوردار هستند و اگر حوزه‌های علمیه تشکیل نمی‌شدند افراد زیادی از یادگیری معارف اسلامی محروم می‌شدند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جایگاه و مقام زنان در دین اسلام گفت: زنان از جایگاه بسیار بالایی در اسلام برخوردار هستند ولی متأسفانه در جهان کنونی، تفاسیر انحرافی از آن ارائه می‌شود و به جایگاه واقعی زنان توجهی نمی‌شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به انحطاط بنیان خانواده در غرب بیان کرد: دین اسلام  توجه ویژه‌ای به خانواده دارد و همچنین زن و مرد در اسلام اهمیت فراوانی دارند که لازم است به آن و ابعاد گوناگون آن  توجه  ویژه‌ای شود.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم نشر معارف دینی در جامعه عنوان کرد: در شرایط کنونی بهره‌مندی بانوان از معارف راستین دین بسیار ضروری است و باید به آن توجه شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: غفلت از مقاصد اصیل اسلامی  آسیب زا است و باید تلاش شود تا اموری که مربوط به بانوان جامعه است به آن‌ها واگذار شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به زنان و مردان جامعه اسلامی گفت: آیات فراوانی از زنان و مردان سخن به میان آورده است که این موضوع  نشان‌دهنده لزوم  توجه به هر دو قشر است.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com