کد خبر ۳۴۵۶۷ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
گزارشي از لیگ برتر فوتبال؛

مصاف صبا و گسترش در تبریز/ صبا تنور لیگ برتر را داغ می‌کند

تیم فوتبال صبای قم در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور امروز در دیداری خارج از خانه به مصاف گسترش فولاد تبریز می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور امروز ادامه می‌یابد و در یکی از بازی‌ها تیم صبای قم میهمان شاگردان فراز کمالوند در تیم گسترش فولاد تبریز است.

این به معنای آغاز تلاطم دو تیم در نیم فصل دومی است که البته دو هفته آن در قالب نیم فصل اول برگزار شده و حالا نوبت به بخش دوم و نهایی رقابت تیم‌های لیگ برتری رسیده است.

علی دایی و تیمش پس از قهرمانی شیرین در مسابقات چهار جانبه جام شهدا حالا با روحیه و انگیزه زیادی به کوران لیگ برتر باز گشته‌اند تا تنور این مسابقات را داغ کنند اما کار آن‌ها در برابر تیم‌های عمدتاً تقویت شده لیگ برتری ساده نخواهد بود.

صبا در نقل و انتقالات نیم فصل اقدام به جذب پیام صادقیان و اکبر صادقی کرد و نیز یک بازیکن جوان به نام محمد بائوج رضایی را به تیم خود اضافه کرد و در مقابل قاسم دهنوی و هاشم بیک زاده، نام‌هایی هستند که باید به دیدن صبا بدون آن‌ها عادت کنیم.

پس از خروج این دو بازیکن که اولی به خونه به خونه بابل و دومی به ذوب آهن اصفهان رفت، حالا صبا در شرایط جدید فنی قرار گرفته و به نظر می‌رسد به تیمی یکدست‌تر از نیم فصل اول تبدیل شده باشد.

صبا در دیدارهای خارج از خانه نیز به دنبال پیروزی است
افزایش توان تهاجمی صبا با حضور پیام صادقیان و البته پیش از آن، فرید بهزادی کریمی در دیدار صبا برابر پرسپولیس به وضوح خود را نشان داد و پیش بینی می‌شود صبای نیم فصل دوم لیگ پانزدهم تیمی تهاجمی‌تر باشد.

آن‌ها امروز در آغاز مسابقات خود در نیم فصل دوم در تبریز به دنبال پیروزی بر گسترش فولاد هستند و شرایط صبا به گونه‌ای است که حتی در دیدارهای خارج از خانه نیز به دنبال پیروزی است زیرا حضور در جمع مدعیان و جنگیدن بر سر کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا چنین نیازی را می‌طلبد.

صبا با تکیه بر توان تهاجمی خود با موتورهای فعال تازه کار و البته نیروی دفاعی قابل توجهش با حضور بازیکنانی چون ماچادو، مسعود حق جو و امیرحسین صادقی می‌تواند در نیم فصل دوم به تیمی مدعی حتی برای قهرمانی تبدیل شود.
برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس نیز در گفت و گویی صبای قم را مدعی پنهان قهرمانی لیگ برتر خوانده بود و گذشت زمان صحت ادعای برانکو را ثابت می‌کند اما پر واضح است که سایر مدعیان روی صبا حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند به ویژه این که صبا در نیم فصل به تیم قدرتمندتری تبدیل شده است.

دایی: به مساوی راضی نیستیم
مربی تیم فوتبال صبای قم می‌گوید در دیدار برابر گسترش فولاد فقط برای برد به میدان می‌رویم و به مساوی راضی نیستیم.

محمد دایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بازی امروز برابر گسترش فولاد تبریز کار آسانی در پیش داریم و رتبه آن‌ها در جدول ما را فریب نمی‌دهد زیرا همه می‌دانند گسترش فولاد تیم قدرتمندی است که فوتبال زیبایی ارائه می‌کند و پیروزی بر این تیم آن هم در تبریز کار بسیار دشواری است.

وی افزود: با این وجود فقط برای برد به میدان می‌رویم و به مساوی راضی نیستیم زیرا از دست دادن امتیاز به معنای عقب افتادن از رقابت با سایر مدعیان است و باید از همین ابتدای نیم فصل دوم به دنبال کاهش فاصله با صدر باشیم.

مربی تیم فوتبال صبای قم گفت: در مسابقات جام شهدا نفرات جدید خود را محک زده‌ایم و مشکلی بابت هماهنگی بازیکنان جدید با نفرات سابق وجود ندارد و از نظر فنی و روانی شرایط تیم ایده آل است و تمرینات خوبی را نیز پشت سر گذاشته‌ایم.

دایی بیان داشت: مشکلی با هوای سرد تبریز نداریم و اولین بار نیست که در هوای سرد بازی می‌کنیم و برای کسب نتیجه باید تحت هر شرایطی آماده مسابقه و جنگیدن باشیم.

وی عنوان کرد: بازی برای هر تیمی در تبریز سخت است و صبا نیز از این قاعده مستثنی نیست اما نگاهمان به ۳ امتیاز است و بر مبنای کسب پیروزی در این مسابقه برنامه‌های فنی خود را سازماندهی می‌کنیم.

مصاف امروز دو تیم در شرایطی برگزار می‌شود که تیم گسترش فولاد تبریز در رده دهم جدول قرار دارد و ۲۲ امتیازی است و در صورت پیروزی می‌تواند یک رده در جدول بالا برود اما صبای قم که با ۲۸ امتیاز در تعقیب صدرنشینان است می‌تواند در صورت کسب ۳ امتیاز حتی تحت شرایط به رده سوم یا چهارم جدول هم برسد.

رضا عادل قضاوت دیدار دو تیم را برعهده دارد و علی اکبر عظیم‌پور و حمید کنعانی به عنوان کمک‌های اول و دوم او را در این بازی همراهی می‌کنند و فریدون اصفهانیان نیز ناظر این بازی است.

گسترش فولاد بدون مصدوم و تنها یک محروم که مرتضی اسدی بازیکن کهنه کار این تیم است است پا به میدان می‌گذارد و در مقابل جلال‌الدین علی‌محمدی و سید مهدی حسینی دو بازیکن مصدوم تیم علی دایی هستند که در این بازی حساس حاضر نیستند و آسیب دیدگی سایر نفرات صبا رفع شده است.

دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و گسترش فولاد تبریز در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز دوشنبه ۱۲ بهمن در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد در تبریز برگزار می‌شود.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com