کد خبر ۳۴۵۸۸ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان قم:

تصادفات فوتي قم 13 درصد کاهش یافت

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان از کاهش 13 درصدي تصادفات فوتي در 10ماهه سال جاري در قم خبر داده وگفت:آزاد راه "تهران-قم" به دوربين هاي ثبت تخلفات رانندگي مجهز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سرهنگ اردشير جمشيدي راد گفت: تا پايان سال 95 توسط سازمان راهداري، يک هزار و 880 دوربين در طول 30 هزار کيلومتر از جاده هاي کشور که 70درصد تردد در اين مسيرها انجام مي شود، نصب خواهد شد.

به گفته وي فاز اول نصب اين دوربين ها در آزاد راه "تهران-قم" و "اصفهان-شيراز" بوده که در حال حاضر در مسير "تهران-قم" نيز نصب شده است.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان قم به نقش اين دوربين ها در کاهش 50 درصدي تخلفات جاده اي اشاره و بيشترين تخلفات را سرعت غير مجاز عنوان کرد.

وي ثبت لحظه اي سرعت و متوسط سرعت خودروها در فاصله دوربين ها از يکديگر را از جمله خصوصيات اين دوربين ها برشمرد و تصريح کرد: اگر راننده اي پس از نزديک شدن به دوربين سرعت خود را کاهش داده و مجدداً با سرعت ادامه مسير دهد فاصله دوربين ها با يکديگر سرعت خودرو را محاسبه و پليس با فرد متخلف برخورد مي کند.

جمشيدي راد افزود: تعدادي از خودروها توسط گشت هاي پليس اعمال قانون شده و مابقي به صورت آنلاين در مرکز، اعمال قانون شده و توسط پيک و يا بوسيله پيامک به راننده متخلف ابلاغ مي شود که بايد نسبت به پرداخت جريمه اقدام کند.

وي تاکيد کرد: خودروها به ازاي هر 20 کيلومتر سرعت بايد برابر با طول اتومبيل، با خودرو جلويي فاصله داشته باشند.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان قم با بيان اينکه از نيمه دوم اسفند، طرح نظارتي پليس بر جاده هاي کشور تشديد مي شود، به کاهش13درصدي تصادفات فوتي در ده ماهه سال جاري در قم اشاره و ابراز اميدواري کرد، با رعايت قوانين از سوي راننده ها اين روند تا پايان سال ادامه داشته باشد.

وي با اشاره به ضرورت حضور مأموران در جاده ها، گفت: حضور مأموران در جاده ها به خاطر نظم و امنيت و آرامش براي هموطنان بوده و در شب چراغ گردان خودروهاي پليس مايه آرامش هموطنان است.

جمشيدي راد، در ادامه به لزوم فعاليت هاي دوربين هاي ثبت تخلف در محورهاي مواصلاتي استان اشاره کرد و افزود: نقش اين دوربين ها در کاهش تخلفات تاثير گذار است چراکه تعداد مأموران به قدري نيست که بتواند تمام تخلفات را کنترل کند.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان قم با بيان اينکه دوربين ها باعث مي شود که شخص به تخلف خود واقف باشد، گفت: وجود دوربين و مأموران پليس راه باعث مي شود هرج و مرج در جاده ها نباشد و مردم قانون را رعايت کرده و در نهايت ترافيک رواني داشته باشيم.

 

منبع: فردونيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com