کد خبر ۳۴۶۲۹ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۱

آیت الله حسینی بوشهری: حوزه علمیه وظیفه دارد همه شبهات را پاسخ دهد

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور، بر ایجاد دفتری برای رصد شبهات تأکید کرد و گفت: حوزه علمیه وظیفه دارد همه شبهات را پاسخ دهد و نباید در این رابطه انفعالی رفتار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‎الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز سه شنبه در مراسم رونمایی از نرم افزار ولایت فقیه در مرکز مطالعات و پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به فذکر بایام الله، گفت: دهه فجر، مصداق این آیه است.

وی افزود: مشابهات بسیاری بین انقلاب حضرت موسی(ع) و انقلاب اسلامی ایران وجود دارد که یکی از آنها در کوبیدن سیطره نظام طاغوت به دست یک مرد الهی است.

وی خاطرنشان کرد: در این آیه خداوند بیان می‎کند که حضرت موسی (ع) مردم از ظلمت و خاموشی و بی خدایی دوره فرعون رها کرد و امام راحل نیز موسی(ع)وار این بر این ظلمت و تاریکی غلبه کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: انقلاب یک نعمت بزرگ است و اگر این نعمت به خوبی شکر نشود خداوند این نعمت را از ما خواهد گرفت؛ شکر این نعمت نیز عمل به تکالیفی است که در کنار این نعمت به ما خطاب شده است.

وی گفت: زمان شناسی حوزه باعث ایجاد مرکز مطالعات و پاسخ به سوالات دینی شد که از سال 79 شکل گرفت و این احساس نیز هر روز تشدید شد تا امروز که موج عظیمی از شبهات در جامعه پراکنده شده است.

حسینی بوشهری اظهارکرد:  این مرکز تاکنون به شبهات بسیاری پاسخ داده و رشد بسیاری داشته است ولی ظرفیت این مجموعه بسیار بیش از آمار کاری فعلی است که باید این موسسه از هرطریق و روشی که می‎توان تقویت شود.

وی گفت: امروزه در دورانی به سر می‎بریم که عده بسیاری سعی می‎کنند که مردم را دوباره به همان فضایی برند که در گذشته وجود داشت و به همین دلیل به القای شبهات روی آورده اند.

حسینی بوشهری بیان کرد: حوزه علمیه امروز به توان و کارکرد طلابی که در این گونه مراکز و حتی ممکن است در خانه خود به شبهات اعتقادی پاسخ می‎دهند نیاز دارد و فعالیت این افراد در شمار آمار حوزه عظیم تشیع ذکر خواهد شد.

وی اظهارکرد: مرکز پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی باید نسبت به پاسخگویی به شبهات این عرصه به شکل فعال و تهاجمی عمل کرده و اجازه ندهد که یک شبهه کل جامعه را فرابگیرد و تازه به فکر پاسخ دادن به آن باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که حوزویان همیشه باید یک گام از جامعه خود جلوتر باشند گفت: شبهات باید به خوبی در چنین مراکزی رصد شود و سپس متناسب با ظرفیت های امروز حوزه اساتید را شناسایی کرده و با این افراد به شکل موردی و پروژه‎ای همکاری شود تا بدون گسترده کردن فضای اداری بیشترین سوالات به بهترین شکل ممکن پاسخ داده شود.

وی گفت: یکی از فعالیت‎هایی که از این مرکز انتظار می‎رود، تربیت طلاب جوان برای پاسخگویی به شبهات کلامی و اعتقادی است که این فعالیت باید در بدنه حوزه بیش از پیش انجام شود.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com