کد خبر ۳۵۴۹۲ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۶

کانون های فرهنگی هنری مساجد قم از ظرفیت بسیاری برخوردارند/قم باید الگو باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: انتظار است که کانون های فرهنگی هنری مساجد به ما در عرصه های گسترش مسائل فرهنگی، نماز و قرآن کمک کنند و قم به عنوان یک الگو در این عرصه مورد توجه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام و المسلمین دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، دوشنبه شب (17 اسفند) در آیین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد، گفت: کانون های مساجد نقش بسیار مهمی دارند و از ظرفیت آنها باید همواره استفاده کرد.


وی عنوان داشت: در استان قم کانون های فرهنگی هنری مساجد بسیار فعالانه و پویا فعالیت می کنند و در این راستا نیز اقدامات خوبی انجام داده اند که از همه آنها قدردانی می کنیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تلاش دشمن برای القای فرهنگ غرب در جامعه گفت: دشمن از هر ابزار و روشی برای اینکه فرهنگ ناسالم خود را در جامعه گسترش دهد استفاده می کند و در این زمینه نیز از هیچ ابزاری فروگذار نیست.


دانشی افزود: در این زمینه باید کانون های فرهنگی هنری مساجد به عرصه آمده و اجازه ندهند که این فرهنگ غلط در جامعه گسترش یافته و به گونه ای باشد که دشمن احساس کند موفق بوده است.


وی اهمیت موضوع کتابخوانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: متاسفانه تیراژ کتاب در کشور ما پایین است و این درحالی است که کتاب های غربی که محتوای سالمی نیز ندارند با تیراز های بسیار زیاد توزیع می شوند و باید در این زمینه نیز تلاش کنیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: ظرفیت های بسیار خوب تبلیغاتی در کشور و به ویژه استان وجود دارد اما آنگونه که باید و شاید استفاده نمی کنیم و در این زمینه وضعیت خوبی نداریم.


دانشی گفت: انقلاب اسلامی یک بستر مناسب برای تبلیغ مسائل دینی برای ما فراهم کرد و باید همواره از این بستر استفاده کنیم.


وی به اهمیت و ظرفیت مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار هستند و باید از ظرفیت آنها نهایت استفاده را ببریم و بدانیم که این مساجد می توانند کمک بسیار شایانی در عرصه تبلیغات به ما کنند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: انتظار است که کانون های فرهنگی هنری مساجد به ما در عرصه های گسترش مسائل فرهنگی، نماز و قرآن کمک کنند و قم به عنوان یک الگو در این عرصه مورد توجه باشد.

 

منبع: خبرگزاری شبستان

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com