کد خبر ۳۴۶۸۹ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰

قرائتی: مردم در انتخابات متناسب با ملاک های قرآنی به کاندیدا رای دهند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، علم، تقوا، سلامتی جسمی و فکری، امانتداری، حفاظت از بیت المال، سابقه درخشان داشتن، تعهد و تخصص را از ملاک هایی قرآنی افراد صالح دانست و گفت: مردم باید بر اساس این ملاک ها در انتخابات به کاندیداهای مورد نظر خود رای دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نمازجمعه قم افزود: اینکه فردی بر اساس شهرت و یا دعوت قبیله و طائفه خاصی از وی، در صحنه انتخابات حضور پیدا کند و دنبال کسب رای مردم باشد، دلیلی بر اصلح بودن وی نیست.


وی ادامه داد: افرادی باید به عنوان کاندیدا ثبت نام کنند که تعهد و تخصص کافی برای خدمت به کشور و مردم را داشته باشند و از بیت المال نیز خوب مراقبت و محافظت کنند.


وی گفت: یک فردی ممکن است از شهرت بالایی برخوردار باشد، ولی آیا در کمیسیون های تخصصی مجلس، توانایی لازم را برای دفاع از حقوق مردم را دارد؟، بنابراین شهرت ملاک انتخاب افراد در انتخابات نباشد.


وی همچنین گفت: قرآن کریم به ما می گوید هر کس شعاری بدهد و به آن عمل نکند، ظالم است.


قرائتی در ادامه با اشاره به داستان طالوت و جالوت در قرآن کریم، گفت: این داستان به ما می گوید، انقلابی بودن مهم نیست بلکه انقلابی ماندن مهم است، در این داستان عده زیادی در قبول رهبری، نهر آب و غیره ریزش کردند.


وی همچنین با اشاره به اینکه شعار جدایی دین از سیاست باطل است، خاطرنشان کرد: حدود500 آیه از قرآن کریم سیاسی هستند و آنهایی که می گویند دین از سیاست جداست، با این آیات قرآن چه کار می کنند؟


قرائتی در ادامه با اشاره به مساله رهبری در حکومت اسلامی خاطرنشان کرد: مساله رهبری خیلی مهم است، وقتی عده ای در زمان پیامبراسلام(ص) نماز را ترک کرده و به بازار برای خرید رفته بودند، قرآن در سوره جمعه آنها را توبیخ کرد و فرمود چرا پیامبر(ص) را تنها گذاشتید؟ قرآن نفرمود چرا نماز را ترک کردید، این پیام دارد که تنها گذاشتن رهبر بدتر از تنها گذاشتن نماز است.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به تلاش وهابیت و دشمنان برای ضربه زدن به شیعه گفت: نزد این دشمنان، صندوق هایی که یادگار موسی و هارون در آن باشد آرام بخش است ولی صندوق و ضریحی که نسل حضرت محمد (ص) و حضرت علی(ع) در آن باشد آرام بخش نیست و باید تخریب شود.


قرائتی در ادامه با اشاره به اینکه قم باید با سایر شهرهای کشور تفاوت داشته باشد، گفت: امروز از 80 کشور جهان در قم تحصیل می کنند ولی متاسفانه 44 هزار تن در این شهر بی سواد هستند.


وی یادآوشد: باید به شهر قم نگاه ویژه باشد، قمی ها در انقلاب اسلامی جلو هستند و قم شهری مرجع ساز و مرجع خیز است و اگر جوانان قم رابطه ای با این حوزه نداشته باشند، بد است.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com