کد خبر ۳۵۱۵۴ انتشار : ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۷
رئیس پلیس فتای استان قم مطرح کرد

تبلیغات پیش از موعد بیشترین تخلف انتخاباتی در قم

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اقدامات پلیس فتا استان قم در ارتباط با انتخابات این اقدامات را شامل قبل، حین و بعد از انتخابات عنوان کرد و گفت: بیشترین تخلفات انتخاباتی در قم مربوط به تبلیغات پیش از موعد بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی موالی با اشاره به اقدامات پلیس فتا استان قم در ارتباط با انتخابات این اقدامات را شامل قبل، حین و بعد از انتخابات عنوان کرد و افزود: بر اساس شرح وظایف، کارگروهی تشکیل و به صورت شبانه روزی تمام شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و وبلاگ‌ها را رصد و کنترل می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به رصدی که در فضای مجازی انجام شده تخلفات انتخاباتی در قم شناسایی و مشخصات افراد به هئیت رسیدگی کننده معاونت پیشگیری دادگستری استان اعلام شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت: بیشترین تخلفات انتخاباتی در قم تبلیغات پیش از موعد بوده است.

موالی افزود: تبلیغات انتخاباتی نامزدها در فضای مجازی باید محدود به مواد قانونی باشد که در این مقررات به‌کار رفته و هرگونه فعالیت انتخاباتی با عنوان کاندیداتوری خارج از زمان مجاز قانونی در این فضا ممنوع است.

وی تاکید کرد: برای استفاده رسمی از تارنمای اینترنتی توسط نامزدها در راستای تبلیغات انتخاباتی، باید ثبت نام برای درج اطلاعات و نشانه لوگوی هوشمند در ستاد ساماندهی پایگاه اینترنتی به نشانی www.samandehi.ir صورت گیرد و این ستاد موظف است ظرف دو ساعت نشانه هوشمند مذکور را به وبلاگ‌های ستادهای انتخاباتی اعطا کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت: برابر ماده 4، نامزدهای انتخاباتی مکلفند که پیامک انبوه تبلیغات خود را صرفاً از طریق اپراتورهای داخلی و بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی ارسال کرده و شماره و نام اپراتور طرف قرارداد خودشان را به فرماندار حوزه انتخاباتی مربوطه اعلام کنند.

وی افزود: طبق ماده 5،‌ نامزدها مکلفند در صورت استفاده از وبگاه و شبکه‌های پیام‌رسان اجتماعی داخلی و یا خارجی در امر تبلیغات انتخابات قبلاً عنوان شبکه و نشانی مربوطه را به هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابی و هیئت نظارت مربوطه اعلام کنند.

موالی خاطرنشان کرد: برابر ماده 7، نامزدهای نمایندگان و طرفداران آنها به هیچ وجه مجاز به تبلیغ نامزدهای دیگر در فضای مجازی نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود و یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com