کد خبر ۳۴۷۰۶ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶

امام جمعه پردیسان: برخی برای رسیدن به اهداف خود از بیت امام هزینه می‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی به برگشتی‌های انقلاب و تجدیدنظر طلبان اشاره کرد و گفت: امروز بعد از چند دهه از پیروزی انقلاب، برخی از اصول اسلامی خارج شده‌اند و حتی حاضر شده‌اند برای جلب توجه آمریکا، عذرخواهی کنند یا برای رسیدن به مطامعشان از بیت امام(ره) هزینه ‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد، با اشاره به آیه 144 آل عمران اظهار داشت: خداوند در این آیه خطاب به مسلمانان می‌فرماید «ومحمد جز پیامبرى نیست که پیش از او نیز پیامبران از دنیا رفته ‏اند، پس آیا اگر او بمیرد یا کشته شود، شما به آئین گذشتگان خود بر مي ‏گردید؟ و هر کس به عقب برگردد، پس هرگز هیچ ضررى به خداوند نمي ‏زند و خداوند بزودى پاداش شاکران را خواهد داد».

 دو دسته ثابت قدمان و تجدید نظر طلبان در شایعه کشته شدن پیامبر(ص) در جنگ احد
وی با اشاره به شایعه کشته شدن پیامبر اکرم(ص) در جنگ احد یادآور شد: علامه طباطبایی در تفسیر این آیه آورده است که مردم بعد از این شایعه به دو دسته شاکرین یا ثابت قدمان و تجدید نظر طلبان یا برگشتی‌های به دوران جاهلیت تقسیم شدند.

امام جمعه پردیسان افزود: علامه طباطبایی منظور از برگشت به عقب را فرار از جنگ نمی‌داند؛ بلکه می‌گوید منظور از برگشت به عقب، برگشت از دین و رها کردن هدایت است؛ زیرا پیامبر(ص) اسلام ضد فرد پرستی است.

وی پیامبر اکرم(ص) را رسانه و ابلاغ کننده وحی خواند و خاطرنشان کرد: اگر پیامبر اکرم(ص) در میان مسلمانان نباشد،‌ خدا، آیین حق و خط اسلام که باقی است و تمام نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی به 37 سالگی و به مرز پختگی رسید، موانع را می‌زداید و با قدرت به پیش می‌رود، گرچه منافقان و کافران، اقتدار، استقلال و پیشرفت آن را برنمی‌تابند.


اصول و هندسه انقلاب با رحلت امام از بین نمی‌رود
وی تصریح کرد: برخی بعد از رحلت امام خمینی(ره) تصور کردند که مکتب،‌ اصول و هندسه انقلاب نیز با رحلت امام(ره) از بین می‌رود و باید آراء و افکار جدیدی را آورد؛ در صورتی که مبانی این انقلاب،‌ آسمانی و از متن قرآن و فقه اهل بیت(ع) است.

امام جمعه پردیسان با اشاره به حضور شورای عالی امنیت ملی در محضر رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در این جلسه، واژگان جدیدی را در گفتمان انقلاب اسلامی مطرح کرده و فرمودند «ما اصول ثابتی داریم که از سوی امام راحل بیان شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «آنجا که امام خمینی(ره) بیشتر بر یک واژه و کلمه همچون استقلال، مبارزه با استکبار، مقاومت، معیشت مردم،‌ اسلام آمریکایی، فلسطین و مبارزه با طاغوت و دیگر موارد تأکید کرده‌اند، اصول ثابت انقلاب است که اگر این خطوط اصلی انقلاب را به هم وصل کنید، هندسه انقلاب به دست می‌آید».

 برخی حاضرند برای جلب‌نظر آمریکا عذرخواهی کنند
حجت الاسلام والمسلمین قوامی به برگشتی‌های انقلاب و تجدیدنظر طلبان اشاره و تصریح کرد: امروز بعد از چند دهه از پیروزی انقلاب، برخی از اصول انقلاب خارج شده‌اند و حتی حاضر شده‌اند برای جلب توجه آمریکا، عذرخواهی کنند.

وی افزود: برخی استقلال را مساوی با انزوا، گوشه‌گیری، جدایی از جهان، عدم بهره‌مندی از پیشرفت‌ها و فناوری‌های کشورهای استکباری و تحریم‌ و تضعیف مضاعف تعبیر می‌کنند؛ در صورتی که اگر در هر برهه‌ای از انقلاب، پیشرفت و رشدی داشته‌ایم، به دلیل استقامت و ایستادگی ملت بوده است.

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: اگر ما جزء ثابت قدمان نباشیم و در اصول انقلاب و ارزش‌های اسلامی تجدید نظر کنیم و انقلاب، اقتدار و استقلال کشور را مفت و رایگان به بیگانگان دهیم، نسل‌های آینده و تاریخ ما را نفرین خواهند کرد.

ملت ایران از مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن ضرر نکرده‌ است
وی یادآور شد: ما از مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن ضرر نکرده‌ایم، زمانی در شهرهایمان با دشمن می‌جنگیدیم و آنها را از خرمشهر بیرون راندیم، اما امروز دشمن را از سوریه و شهرهای «نُبُل و الزهرا» بیرون کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی تصریح کرد: مردم ما از مقاومت خسته نشدند و اگر آنها به مذاکره نمی‌آمدند، ما نمی‌پذیرفتیم و عزتمندانه ادامه می‌دادیم و پیش می‌رفتیم؛‌ چنان که آنچه در سوریه با مذاکره نمی‌پذیرفتند با مقاومت و ایستادگی آزاد شد.

وی افزود: در حال حاضر این مردم و جوانان برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و آرمان‌های انقلاب، مقاومت می‌کنند و الگوی جوانان دیگر کشورها شده‌اند، امروز جوانان ما فضا را تسخیر کرده‌اند و کشور ایران در عرصه‌های مختلف همچون پزشکی به عنوان قطب معرفی می‌شود؛‌ در صورتی که در گذشته باید ذلت دکتر هندی و پاکستانی را تحمل می‌کردیم.

امام جمعه پردیسان،‌ بازدیدنگری را با تجدیدنظر طلبی متفاوت خواند و گفت: هر انقلابی که در اصول آن تجدید نظر شده به فروپاشی منجر شده است؛ چنان که امروز برخی شورایی شدن رهبری را مطرح می‌کنند؛ باید بیندیشند که انقلاب از شورایی بودن خیری ندیده است، همان گونه که امام در هر نهادی که شورایی اداره می‌شد، بعد از تشتت و چند صدایی دستور دادند که با ریاست و مدیریت واحد اداره شود.



برخی برای رسیدن به مطامعشان از بیت امام(ره) هزینه می‌کنند
وی ولایت مطلقه و قانونمندی را مطابق با اسلام برشمرد و تأکید کرد: در حال حاضر برخی برای رسیدن به مطامعشان از بیت امام(ره) هزینه می‌کنند و بیت ایشان را پیش انداخته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی تصریح کرد: شورای عالی امنیت باید بداند که امنیت باید در چارچوب اسلام و انقلابی بودن تعریف شود و کسانی که خارج از این چارچوب حرکت می‌کنند به نفع استکبار و دشمنان هستند و باید در مقابل این جریان‌ها با تفکر اصیل اسلام و انقلاب، ایستادگی کرد.


جلو سونامی نفوذ به ارکان نظام با سونامی احراز صلاحیت یا عدم صلاحیت گرفته شد
وی یادآور شد: سونامی که برای نفوذ به ارکان نظام به راه افتاده بود و برخی نیز بازیچه شده بودند با سونامی احراز صلاحیت یا عدم صلاحیت گرفته شد و کسانی که غافل هستند، نمی‌بینند که دشمنان دندان تیز کرده‌اند و می‌خواهند انقلاب را به عقب برگردانند.

امام جمعه پردیسان به مجاهدت‌ها و روشنگری رهبر معظم انقلاب اشاره و تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب با شجاعت در مقابل انحراف و تحریف امام(ره) و انقلاب ایستاده‌اند و مردم را در هر مناسبتی به اصول و اهداف انقلاب توجه می‌دهند و همه ما نیز وظیفه امر به معروف و نهی از منکر داریم.

 

منبع: رسانيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com