کد خبر ۳۴۷۷۱ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۶

لزوم تلاش براي توسعه امكانات و فضاهای خدماتی و رفاهی مورد نياز بانوان در قم

در نشست مشاور وزير و مدیر کل امر بانوان وزارت كشور با استاندار قم بر ضرورت تلاش براي توسعه امكانات و فضاهای خدماتی و رفاهی مورد نياز بانوان در قم تاكيد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در نشست با خانم فرهمند پور مشاور و مدیر کل امور بانوان وزیر کشور طي سخناني با تاكيد بر لزوم تبیین نگاه عدالت محور در دیدگاهها ي مسئولین ملي دست اندركار امور زنان افزود: باید در مورد مسائل و مشکلات اجتماعی زنان در جامعه آسیب شناسی درست صورت پذیرد.


وی با اشاره به نقش بانوان در عرصه هاي اجتماعي بیان داشت: باید با برنامه ریزی صحیح حضور بانوان در ساير عرصه هاي اجتماعی در کنار حفظ نقش اساسی او در خانواده فراهم شود.


استاندار قم تقویت بنیه اقتصادی خانواده را برای کاهش فشار زندگی بویژه بر قشر زنان را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: حضور در فعالیت های اجتماعی و تشکل های مردم نهاد برای بهتر ایفای نقش محوری بانوان در خانواده و حفظ کانون گرم خانواده و نیز تبیین شخصیت اجتماعی زن در جامعه بسیار مثمر ثمر است.


صادقی با بیان لزوم شناساندن جایگاه هر فرد در خانواده و اهمیت آنها در شکل گیری شخصیت افراد در جامعه تصريح كرد: نسل آینده با تأسی گرفتن از رفتارهای درون خانواده ای و نیز تأثیر از فضای جامعه هویت پیدا می کند و در صورت بروز هر نوع کمبود و خلاء در کانون عاطفی خانواده، سرنوشت آینده دچار تزلزل می گردد.


مشاور وزير و مدیر کل امر بانوان وزارت كشور نیز در اين نشست با تأکید بر شرایط خاص استان قم در مسائل مذهبی و فرهنگی، نگاه ويژه به مسائل خانواده و زنان در قم را يادآور شد و افزود: با اصلاح رفتارهای سنتی در خانواده ها مطابق با مقتضیات جامعه امروز، بايد کارآمدی خانواده ها را افزایش داد.


خانم فرهمندپور با اشاره به لزوم ايجاد و توسعه امكانات و فضاهای خدماتی و رفاهی مورد نياز بانوان ادامه داد: باید دستگاههای مختلف به تعهدات خود در زمینه دسترسی بانوان به امکانات و فرصت های عادلانه عمل نمایند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com