کد خبر ۳۴۸۱۱ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸

حوزه هنری پرچمدار هنر انقلاب اسلامی است.

مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری استان قم و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره «هنر آسمانی» حوزه هنری را پرچمدار هنر انقلاب دانست و گفت: حوزه هنری این افتخار را دارد که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان پرچم‌دار هنر انقلاب اسلامی معرفی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، رئیس حوزه هنری استان قم در نشست خبری چهارمین جشنواره هنر آسمانی که عصر دوشنبه 19 بهمن ماه 1394 برگزار شد، بیان داشت: ارتباط نزدیک فعالان هنر با روحانیون در استان قم منجر به تولید محصولاتی شده که با تولیدات هنری سایر استان‌ها تفاوت چشمگیری از لحاظ قالب و محتوا دارند.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره «هنر آسمانی» حوزه هنری را پرچمدار هنر انقلاب دانست و گفت: حوزه هنری این افتخار را دارد که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان پرچم‌دار هنر انقلاب اسلامی معرفی شود و تمام جشنواره‌ها و دوره‌های آموزشی این مجموعه در راستای انجام همین وظیفه است.

معلمی که در نشست مطبوعاتی «نمایشگاه انقلاب اسلامی هنر آسمانی» سخن می‌گفت تصریح کرد: حوزه هنری سعی دارد تا ارتباط نزدیکی بین هنر و حوزه‌های علمیه برقرار کند. در برخی از حوزه‌های ادبی و هنری به ویژه در بخش ادبیات و پژوهش در حوزه علمیه شاهد پیشرفت قابل توجهی هستیم. مثلا در عرصه فعالیت‌ها  ادبیات و مقوله طنز حضور جدی طلاب را می‌بینیم. همین طلاب در بین نفرات برتر جشنواره‌ها حضور دارند.

وی تمرکز چهارمین دوره جشنواره هنر آسمانی را بر حوزه ادبیات و پژوهش دانست و خاطر نشان کرد: باید رشته‌‌های دیگر نیز در سال‌های آینده به آن افزوده شود تا افراد بیشتری بتوانند مشارکت داشته باشند و شاهد تولید آثار دینی در همه رشته‌های هنری باشیم.

مجدالدین معلمی همچنین  تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از ابزار هنر برای تبلیغ دین استفاده کنیم باید آموزش را مورد توجه قرار دهیم. جشنواره را نباید آخرین پله این اتفاق بدانیم و دبیرخانه را باید در طول سال فعال نگه داریم. طلاب علاقمند بسیاری در قم وجود دارند که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان دوره‌های آموزشی جامع هنری برایشان برگزار کرد.

رئیس حوزه هنری استان قم در ادامه افزود: تلاش ما در حوزه هنری این است که با بهره گرفتن از حوزه‌های دینی و اهل دین به عرصه آسیب‌شناسی هنر وارد شویم و در این مسیر قدم برداریم . خوشبختانه با توجه به ارتباط نزدیکی که در استان قم میان فعالان عرصه هنر و حوزه علمیه برقرار است توانسته‌ایم به خوبی از ظرفیت‌های حوزه علمیه در فعالیت‌های هنری بهره‌مند شویم. ارتباط نزدیک فعالان هنر با روحانیون در استان قم منجر به تولید محصولاتی شده که با تولیدات هنری سایر استان‌ها تفاوت چشمگیری از لحاظ قالب و محتوا دارند

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com