کد خبر ۳۴۸۲۹ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۳

آیت‌الله سبحانی خواستار دعوت عملی به تقوا با رعایت حجاب شد

یکی از مراجع تقلید گفت: باید مراقب باشید که به گونه‌ای با خانواده در جامعه حضور پیدا کنید که مردم را به عفت و تقوا دعوت کنید، رفتار و کردار ما به گونه‌ای نباشد که آنها را از تقوا دور کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: اگر کسی می‌خواهد به افرادی بنگرد که از آتش خداوند آزاد شده‌اند، باید کسانی را در نظر بگیرد که از محضر پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) بهره‌مند شده‌اند و می‌خواهند احکام خدا و حقایق اسلامی را بیاموزند و به آن عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: متعلم لازم نیست تنها در زمینه علوم قرآنی و حدیثی به یادگیری بپردازد، بلکه هر علمی که به نفع بشر باشد و سعادت بشر را تضمین کند، در این بخش قرار می‌گیرد که از جمله آنها علم پزشکی و روانشناسی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه متعلم باید به آنچه می‌گوید عمل کند، گفت: اگر فردی باشد که سخن می‌گوید ولی به آن عمل نمی‌کند، فایده ندارد، متعلم باید خود و جامعه را بسازد، کسانی که در حال تحصیل علم هستند، مصداق این حدیث هستند، بنابراین باید متعلمی باشند که عملشان مردم را به اسلام هدایت کند.

وی عنوان کرد: برخی اوقات در زندگی اهل علمی مشاهده می‌شوند که با خانواده به وضعیت غیرصحیح راه می‌روند و با شرایطی زندگی می‌کنند که دیگران را از حجاب و تقوا دور می‌کنند و مردم را از دین عقب نگاه می‌دارند.

آیت‌الله سبحانی تاکید کرد: باید مراقب باشید که به گونه‌ای با خانواده در جامعه حضور پیدا کنید که مردم را به عفت و تقوا دعوت کنیم، رفتار و کردار ما به گونه‌ای نباشد که آنها را از تقوا دور کنیم.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com