کد خبر ۳۴۸۳۷ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۱
در نشستی سیاسی در قم بیان شد؛

هشدار حداد عادل در رابطه با لج و لجبازي در انتخابات آتي

حداد عادل با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند که مسؤولان به جای این که فضای انتخابات را سیاسی کنند به سراغ مشکلات اقتصادی بروند، گفت: عده ای می خواهند در آستانه انتخابات مسائل اقتصادی به حاشیه برود و فضا سیاسی شود تا با لج و لجبازی در انتخابات اتفاقی بیفتد که باید مراقب بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امشب در نهمین شب از سلسله نشست های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهار مردان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی از قم برخاسته و بنیانگذار انقلاب امام راحل در این شهر رشد پیدا کرده است.


وی افزود: جرقه نهایی انقلاب در 19 دی 56 در شهر قم زده شد، تحولی که از نظر ظاهری و علمی پس از انقلاب در قم به وجود آمده در هیچ شهری پدید نیامده است؛ اسلامی بودن حکومت متکی به حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم است، قم پس از انقلاب باید جمهوری اسلامی را از نظر دینی اداره کند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان این که امروز در دنیا انقلاب اسلامی یک واقعیت است، اظهار داشت: هرکس خوشش بیاید یا نیاید نمی تواند وجود انقلاب و تأثیرات آن را منکر شود، امروزه اسلام به برکت انقلاب، ایران اسلامی به یک قدرت مبدل شده است.

 

اسلام داعشی و تکفیری شعبه دیگری از اسلام آمریکایی است
وی ادامه داد: دشمن در برابر اسلام ناب اسلام آمریکایی را پدید آورده که دین را از سیاست جدا می داند، همچنین شعبه دیگری از اسلام آمریکایی اسلام تکفیری و داعشی است که به نام دین حکومتی را تشکیل دادند تا با انقلاب اسلامی مقابله کنند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که اهمیت دوام انقلاب کمتر از پیروزی آن نیست، ابراز داشت: با وجود تمامی تهدیدها و تحریم ها جمهوری اسلامی ایران کشوری ممتاز است، همانگونه که انقلاب پیشرفت داشته دشمن نیز در دشمنی و مقابله خود با انقلاب پیشرفت کرده است.


وی عنوان کرد: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب دو برنامه و جنگ دراز مدت را برنامه ریزی کرده است که یکی جنگ نرم و دیگری جنگ اقتصادی به شمار می رود، دشمن برای ریشه کن کردن انقلاب انواع راه ها را در پیش گرفته و شکست خورده اما امروزه این دو برنامه را در پیش گرفته است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: دشمن محاسبه و بررسی کرده که چرا مردم پشت سر انقلاب ایستاده اند و به این نتیجه رسیدند که دینداری و ایمان مردم سبب این حمایت شده است از این رو ایمان جامعه را هدف گرفته اند؛ جامعه با اعتقاد دینی وارد سیاست شده است، در انقلاب درک ذهنی وباور قلبی و ایمان با یکدیگر ترکیب شد.

 

ایمان در تمام جلوه های انقلاب وجود دارد
وی اضافه کرد: ایمان در تمام جلوه های انقلاب وجود دارد، جنگ نرم می خواهد ایمان مردم را از بین ببرد در این مسیر دشمنان حتی از مهدکودک ها نیز غافل نیستند؛ ما در صدد تحولی در علوم انسانی هستیم اما عده ای با هیاهو و غوغا ابراز نگرانی می کنند، دشمن می خواهد مردم را به دین بدبین کرده و ریشه انقلاب را بزند؛ دشوار شدن و کاهش ازدواج و افزایش طلاق یکی از آثار جنگ نرم است که به سستی بنیان خانواده می انجامد.


حداد عادل با بیان این که خانواده بستر آموزش دین از نسلی به نسل دیگر است، گفت: تمدن غربی خانواده را در درون خود از بین برده و در دیگر کشورها نیز تیشه به ریشه آن می زند، دشمن از طریق جنگ نرم می خواهد سبک زندگی غربی را ترویج دهد تا نسل آینده از دین فاصله بگیرد.


وی افزود: کتاب سلمان رشدی برای از بین بردن قداست پیامبر اسلام بود، دشمت از طریق ابزار هنری ایمان مردم را نشانه گرفته است، از نظر سیاسی نیز دشمن تلاش می کند که جامعه را به انقلاب اسلامی بدبین کنند؛ 180 شبکه ماهواره ای به زبان فارسی در راستای مقابله نرم با انقلاب فعالیت می کنند؛ دشمن می خواهد باور مردم نسبت به انقلاب را سست کند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که از نظر اقتصادی دشمن می گوید فلج کننده ترین تحریم تاریخ را اعمال کرده است، اظهار داشت: دشمن حتی حمل و نقل و بیمه را نیز تحریم کرد و در مسیر برنامه های اقتصادی ایران موانعی به وجود آورد.

 

فشار اقتصادی برای جدا کردن مردم از نظام بود
وی ادامه داد: دشمن می خواست با فشارهای اقتصادی شورش اجتماعی صورت گیرد تا مردم در برابر حکومت بایستند و از این طریق انقلاب را از پای در آورند، دشمن پس از این که در فتنه 88 به نتیجه نرسید با فضاسازی موضوع هسته ای ایران را به شورای امنیت برده و تحریم ها را اعمال کردند اما مردم ایران در برابر این سختی ها ایستادند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که دشمن انتظار داشت با فشار اقتصادی بین مردم و ولایت فقیه فاصله ایجاد کند، ابراز داشت: خوشبختانه دشمن در این هدف خود موفق نشد، ایران امن ترین کشور در منطقه ای پر آشوب است که به برکت ایمان مردم و رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب است.


وی عنوان کرد: آمریکا از انقلاب اسلامی در ایران ناراحت بوده و موضوع هسته ای تنها بهانه ای به شمار می رود، باید حیله دشمن را با تکیه بر سبک زندگی اسلامی بی اثر کرد؛ علاج جنگ اقتصادی دشمن اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است، دشمن در ظاهر تحریم ها را بر می دارد اما از طرفی دیگر قیمت نفت ر به زیر 30 دلار می رساند؛ اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی دو روی یک سکه هستند در نتیجه باید ارزیابی درستی از فرصت ها و تهدیدهای انقلاب داشت.

 

انتخابات یک شور و ورزش سیاسی است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: انتخابات یک شور و نشاط ملی و ورزش سیاسی است، انتخابات روزی است که ملت احساس هویت سیاسی می کند؛ با مجلس و رییس جمهور خوب دولت و قانون خوب به وجود می آید.


وی اضافه کرد: دشمن به دنبال این است که با استفاده از موضوع مذاکرات بر انتخابات اثر بگذارد، دشمن می خواهد با اهرم هایی همانند تحریم و رفع تحریم انتخابات را مدیریت کند از این رو انتخاباتی که پیش رو داریم هوشیاری ملت را می طلبد.

 

نقشه برخی برای غلبه دادن مسائل سیاسی بر معیشت و اقتصاد
حداد عادل با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند که مسؤولان به جای این که فضای انتخابات را سیاسی کنند به سراغ مشکلات اقتصادی بروند، گفت: عده ای می خواهند در آستانه انتخابات مسائل اقتصادی به حاشیه برود و فضا سیاسی شود تا با لج و لجبازی در انتخابات اتفاقی بیفتد که باید مراقب بود.


وی با اشاره به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب در زمینه نفوذ دشمن افزود: آمریکا به دنبال نفوذ سیاسی از طریق انتخابات است، ملت ایران باید با ایمان و بصیرت همیشگی دشمنان اسلام و انقلاب را ناکام بگذارند؛ ان شاءاله الله مجلس دهم مجلسی خواهد بود معتقد و پیرو ولایت فقیه و مدافع ارزش های امام باشد.

 

تعدادی از همکاران مان را کنار گذاشتیم تا در ائتلاف اصولگرایان فهرستی نوآورانه داشته باشیم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: به صورت طبیعی در ائتلاف ها نارضایتی هایی نیز وجود دارد، ما حتی تعدادی از همکاران عزیز را کنار گذاشتیم تا فهرستی نوآورانه داشته باشیم؛ این وحدت باید برقرار بماند و همه به آن پایبند باشند.


وی در پاسخ به سؤالی که چرا اصولگرایان در مواجهه با حمله برخی افراد به شورای نگهبان سکوت کردند، ادامه داد: اصولگرایان سکوت نکردند بلکه به صورت منطقی پاسخ های خود را ارائه دادند، حرمت افراد به جای خود اما در مسأله ولایت فقیه با کسی شوخی نداریم.

 

در نیت خیر تیم مذاکره شک نداریم، اما به طرف مقابل بی اعتمادیم
عضو مجمع تشخیص مصلت نظام در پاسخ به سؤالی درباره آینده برجام با وجود عهد شکنی آمریکا ابراز داشت: برجام می تواند هم فرصت و هم تهدید باشد، در نیت خیر تیم مذاکره کننده شک نداریم آن ها هرچه توانستند عمل کردند اما طرف مقابل قابل اعتماد نیست؛ آمریکا معتاد به وضع تحریم شده است.


وی عنوان کرد: در پسا برجام اگر پول ها بازگردد و روابط اجتماعی جاری شود هم میتواند خوب و هم می تواند بد باشد، اگر بخواهیم وابسته به هیأت های اقتصادی غرب شویم تهدید است اما اگر مسؤولان این سرمایه را برای رشد و رونق اقتصاد در نظر بگیرند می تواند فرصت باشد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در همه زمینه ها باید به گونه ای عمل شود که تولید کننده باشیم از این رو نباید شتاب زده به سوی خرید کالا رفت که نتیجه آن عدم پیشرفت صنعت شود.


وی اضافه کرد: برای انتخابات با پشتیبانی فقهایی همچون آیات یزدی، مصباح و موحدی کرمانی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان تشکیل شد، با وجود این که اختلاف هایی وجود داشت گروه ها رضایت دادند که اصولگرایان در تهران لیست واحد داشته باشند و این روند باید ادامه پیدا کند.

 

منبع: رسانيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com