کد خبر ۳۴۸۷۳ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲

آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور

معاون آموزشی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور از آغاز پذیرش در مقاطع سطح دو معادل کارشناسی و سطح سه معادل کارشناسی ارشد از 25 بهمن ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محمود خالقی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این حوزه با داشتن 447 مدرسه علمیه در سراسر کشور، تاکنون 37 هزار فارغ التحصیل داشته و بیش از 62 هزار نفر شاغل به تحصیل دارد.

وی عنوان کرد: 382 مدرسه در سطح دو فعال هستند و 54 هزار طلبه در آن تحصیل می کنند، 58 مدرسه در سطح سه و هفت مدرسه نیز در سطح چهار فعالیت دارند که به ترتیب 8209 و 62 نفر در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه آمارهای فوق تنها مربوط به حوزه خواهران بدون جامعه الزهراء(س) و حوزه های سه خراسان است افزود: در سطح دو 190 واحد آموزشی، در سطح سه، حدود صد واحد و در سطح چهار نیز 40 واحد تخصصی و 20 واحد عمومی برای طلاب تعریف شده است.

خالقی بیان کرد: در سطح سه، 12 رشته مجوز تاسیس دارند ولی ده رشته بیشتر فعال نیست که به ترتیب مخاطب تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، کلام اسلامی، تاریخ اسلام، اخلاق و تربیت اسلامی، مدرسی ادبیات عرب، فلسفه اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، کلام با گرایش امامت و کلام با گرایش مهدویت است.

وی افزود: در سطح چهار نیز دو رشته فقه خانواده و تفسیر تطبیقی تدریس می شود و ثبت نام و پذیرش سال آینده نیز از فردا 25 بهمن به صورت رسمی آغاز خواهد شد البته سطح دو آزمون ورودی ندارد.

معاون آموزش حوزه خواهران تصریح کرد: آزمون سطح سه 20 تیرماه سال آینده برگزار و نتایج آن نیز 30 مرداد ماه اعلام می شود و آزمون ورودی سطح چهار نیز 7 خردادماه سال آینده خواهد بود و نتیجه آن نیز شهریور ماه اعلام می شود.

وی با بیان اینکه سطح چهار، در تهران، قم و اصفهان و یزد وجود دارد گفت: در استان های فارس و خوزستان نیز این سطح اضافه خواهد شد.

خالقی با اشاره به ظرفیت سطوح پذیرشی حوزه خواهران عنوان کرد: در سطح دو، 19 هزار و 439 نفر است که امسال 300 نفر بیشتر می شود؛ و در سطح سه نیز نزدیک به سه هزار و صد نفر پذیرش داشته ایم که در سال جدید 400 نفر بیشتر می شود.

معاون آموزش حوزه خواهران در پاسخ به سؤال ایکنا که آیا برای رشته علوم قرآن و تفسیر جایگاه ویژه ای قایل هستید تصریح کرد: رشته تفسیر و علوم قرآنی در حوزه خواهران بیشترین استقبال را دارد و نزدیک به 4200 نفر در این رشته در 51 مدرسه مشغول تحصیل هستند.

وی تاکید کرد: 60 رشته جدید در حوزه خواهران در حال مطالعه است که بیشتر آن ها میان رشته ای و متناسب با اقتضائات جامعه و نیازهای این حوزه است و تلاش ما بر این است که رشته هایی که بیشترین کاربرد را دارد در اولویت قرار گیرند.

وی تاکید کرد: به همین دلیل رشته های مخصوص خواهران مانند مطالعات زنان که هم جامعه انتظار دارد و هم تناسب بیشتری با حوزه خواهران در اولویت قراردارد اگرچه در چنین رشته هایی کمبود استاد مواجه هستیم.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com