کد خبر ۳۴۶۱۹ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸

فاز نخست خدمات رایانش ابری با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد

فاز نخست خدمات رایانش ابری، که به وسیله حوزه علمیه خواهران قم در مرکز داده های اینترنتی امین اجرا شده با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، فاز نخست خدمات رایانش ابری، که به وسیله حوزه علمیه خواهران قم در مرکز داده های اینترنتی امین اجرا شده است  با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاات در افتتاح فاز نخست خدمات رایانش ابری در مرکز داده‌های اینترنتی امین در حوه علمیه خواهران، با ابراز خرسندی از ساخت این مجموعه، اظهار داشت: این کار بسیار عظیم است و خوشبختانه با رعایت تمامی استانداردهای روز دنیا صورت گرفته است که نشان دهنده دلسوزی مسؤولان این مجموعه است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای نرم افزاری این مجموعه ابراز داشت: این کار نشانه پیشرفت‌های علمی کشور است و ما هم به دنبال فراهم کردن زیرساخت برای رشد علمی بیشتر هستیم و بسیار خرسندیم که کسانی که دروس حوزوی را پیگیری می‌کنند بتواننداز این زیرساخت‌ها استفاده کنند.

واعظی با بیان این که مدیریت واحد و فکر روشن وآینده نگری پشتوانه این کار عظیم بوده است، خاطرنشان کرد: این کار کاملا با رعایت اصول فنی صورت گرفته است و هیچ اشکالی ندارد؛ از آن جهت که ما ادعای ام‌القرا بودن در جهان اسلام را داریم باید بتوانیم زیرساخت‌های خود را هم تا همین حد بالا ببریم و از ابزار های مدرن در راستای اهداف خود استفاده کنیم.

 وی کارآیی این دیتا سنتر را فراتر از نیاز حوزه علمیه خواهران دانست و افزود: از این ظرفیت می‌شود در تمام حوزه‌های علمیه استفاده کرد و یک فضای ابری زیاد برای استفاده طلاب و روحانیون و ارتباط آنها با هم ایجاد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: وزارت ارتباطات هم در تمام زمینه ها از این طرح حمایت می‌کند و مکانیزمی فراهم شده است تا پهنای باند بیشتری در اختیار حوزه علمیه خواهران قرار گیرد؛ ما به دنبال کسب یک ریال سود از این مجموعه برای دولت نیستیم و آماده همکاری در زمینه های مختلف هستیم.

 

منبع: رسانيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com