کد خبر ۳۵۱۷۲ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵

آیت الله نوری همدانی: امید مستضعفان جهان به انقلاب اسلامی ایران است

یکی از مراجع تقلید‏، با بیان اینکه امید مستضعفان جهان به انقلاب اسلامی ایران است، گفت: انقلاب ضمن بیان منطق و استدلال باید اسوه‌هایی از زنان و مردان مومنه را ارائه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از شرکت کنندگان در بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده شهدا و ایثارگران با بیان اینکه اسلام امروز با دشمنان فراوانی دارد و امید مستضعفان جهان به انقلاب اسلامی ایران است، انقلاب ضمن بیان منطق و استدلال باید اسوه‌ها و الگوهایی از زنان و مردان مومنه و قرآنی را نیز ارائه کند.

وی با بیان اینکه بانوان ایثارگر قرآنی باید اسوه‌ و الگوی زنان مسلمان باشند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در اوایل وصیت نامه خود گفته‌اند که افتخار می‌کنیم کتاب نهج البلاغه که حاوی جامع‌ترین و کامل‌ترین دستورات زندگی است را در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه گفتار قرآنی بهترین نوع گفتار است، افزود: باید علاوه بر یاد گرفتن قرآن به بهره برداری فرهنگی دقیق از آن نیز پرداخت.

استاد برجسته حوزه خطاب به حاضران در جلسه گفت: قرآن بهار دلهاست و همانگونه که در فصل بهار شکفتگی و بالندگی بر روی زمین بوجود می‌آید باید با قرآن به گونه‌ای مأنوس بود که در دل شما اثر بگذارد و بالندگی و شکوفایی اسلامی از دلهای شما شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به قرآن توفیق بزرگی است، افزود: از پیامبر(ص) نقل شده کسی که خداوند به او علم قرآنی داده است گمان نکند که کسی در دنیا نعمت بزرگ‌تر از او دارد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در دنیا هیچ نعمتی بالا‌تر و پرارزش‌تر از درک و فهم قرآن کریم نیست، ادامه داد: تلاوت، ترجمه، تفسیر و آمیختگی قرآن با روح افراد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تفسیر المیزان یکی از تفاسیر بسیار مهمی است که شبیه چنین تفسیری از لحاظ جامعیت تاکنون نوشته نشده است.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه تربیت شدگان تعالیم و مفاهیم قرآن باید اسوه دیگران باشند، افزود: قاریان و حافظان قرآن باید به دشمنان اسلام نشان دهند که اسلام از نظر موقعیت اسوه است.

وی با بیان اینکه قبر بی‌نشان حضرت فاطمه(س) تا قیامت دارای نشانه‌های بسیاری است، افزود: با دفن بی‌نشان حضرت فاطمه(س) مردم تا قیامت از یکدیگر سئوال می‌پرسند که علت پنهانی دفن کردن ایشان چه بوده است.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: مستضعفان جهان به انقلاب اسلامی ایران چشم دوخته‌اند بنابرین این انقلاب بزرگ نیازمند نشان دادن اسوه است.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com