کد خبر ۳۴۹۹۶ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲
رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه علمیه مطرح كرد

چگونگی تحصیل طلاب خواهر از طريق دوره‌های مجازی

رئیس مرکز آموزش‌های غیر حضوری حوزه علمیه خواهران گفت: پس از اینکه طلاب خواهر با مراجعه به سایت www. whc. ir کارپذیرش در حوزه علمیه را انجام داده سپس با مراجعه به سایت www. vu. whc. ir اقدام به ثبت نام برای تحصیل به وسیله دوره های مجازی می‌کنند.

حجت الاسلام محمد تقی قندی با اشاره به آغاز پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: در حال حاضر طلاب خواهری ‌که قصد داشته باشند به وسیله آموزش‌های غیر حضوری تحصیل کنند در زمان پذیرش مطابق اطلاعاتی که در دفترچه پذیرش آمده می‌توانند کار ثبت نام را انجام دهند.

رئیس مرکز آموزش‌های غیر حضوری حوزه علمیه خواهران با اشاره به شرایط تحصیل غیر حضوری طلاب خواهر افزود: طلاب خواهری که علاقه‌مند هستند تا به صورت غیر حضوری تحصیل کنند مدرسه‌ای که در نزدیک‌ترین محل زندگی آن‌ها وجود دارد انتخاب کرده و به عنوان طلبه مدرسه ثبت نام می‌کنند ولی آموزش‌ها را به صورت غیر حضوری دریافت می‌کنند.

قندی گفت: پس از اینکه طلاب خواهر با مراجعه به سایت www. whc. ir کارپذیرش در حوزه علمیه را انجام دادند سپس با مراجعه به سایت  www. vu. whc. ir اقدام به ثبت نام برای تحصیل به وسیله دوره های مجازی می کنند.

وی عنوان کرد: طلاب خواهر نزدیک‌ترین مدرسه علمیه به منزل خود را انتخاب کرده و پس از انتخاب آن مدرسه، زمان آزمون ورودی به مدرسه‌ای که ثبت نام کرده‌اند مراجعه کرده و آزمون ورودی می‌دهند.

رئیس مرکز آموزش‌های غیر حضوری حوزه علمیه خواهران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تسهیل در تحصیل طلاب خواهر تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران از سال 78 به صورت رسمی در حال فعالیت است و از سال 87 آموزش غیر حضوری برای طلاب خواهر آغاز شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

قندی با بیان اینکه 5 هزار طلبه خواهر از طریق فضای مجازی در حال فراگیری علوم دینی هستند، اظهار داشت: طلابی که دوره‌های نیمه حضوری را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند پس از گذراندان 80 واحد آموزشی، تحصیل خود را از طریق مرکز آموزش‌های غیر حضوری دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: طلاب خواهر سطح 3 ‌در سه گرایش تاریخ، فقه و‌ اصول وتفسیر آموزش‌های غیر حضوری در حال تحصیل هستند، امروز 2 هزار نفر طلاب سطح دو و همچنین 3 هزار نفر طلاب سطح سه در سراسر کشور در حال فراگیری علوم دینی هستند.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com