کد خبر ۳۵۰۵۷ انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۳

ششمین جشن دانش آموختگان دانشگاه حضرت معصومه (س) قم برگزار شد

ششمین جشن دانش آموختگان دانشگاه حضرت معصومه(س) قم صبح امروز با حضور دانش آموختگان و خانواده‌های آنان در فضایی شاد و مفرح در مجموعه تشریفاتی امیران قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، علی رضا باقری ثالث، رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) صبح امروز در ششمین جشن دانش آموختگی این دانشگاه با تبریک به دانش آموختگان گفت: بسیار خوشحالیم که شما دانش آموختگان حداقل برای یک نیم سال در مجموعه جدیدالاحداث دانشگاه تحصیل کردید.


وی افزود: خوشبختانه فضای فیزیکی دانشگاه در حال حاضر فضای نسبتاً مطلوبی است؛ البته این ما را راضی نمی‌کند و عملیات عمرانی در این مجموعه کماکان با جدیت تمام دنبال می‌شود.


رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با اشاره به ضرورت توجه به مسأله محوطه سازی در این مجموعه جدیدالاحداث گفت: اجرای آسفالت خیابان‌ها و معابر مورد نیاز در آینده نزدیک در فضای دانشگاه صورت می‌گیرد.


باقری ثالث با اشاره به تأمین اعتبار پروژه سالن تربیت بدنی دانشگاه توسط خیران، از تکمیل روند احداث پروژه و آغاز بهره برداری از آن در ماه‌های آینده خبر داد و تصریح کرد: ساخت مسجد دانشگاه به عنوان یکی از پروژه‌هایی است که به زودی با حمایت یکی از خیران استان قم عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.


وی افزود: شما دانش آموختگان دانشگاه و نیز کسانی که در گذشته در این دانشگاه تحصیل کرده و همه آنانی که به نوعی جزء خانواده دانشگاه به شمار می‌روید، در افتخارات از گذشته تا به حال و آینده این دانشگاه سهیم هستید.


رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) افزود: از شما دانش آموختگان می‌خواهم که در بدو دانش آموختگی ارتباط خود را با دانشگاه قطع نکنید و از روابط عمومی دانشگاه نیز می‌خواهم تا در سال ۱۳۹۵ اولین نشست مجمع دانش آموختگان دانشگاه را برنامه ریزی و برگزار کند.


باقری ثالث با اشاره به کیفیت مطلوب آموزشی دانشگاه، قبولی دانش آموختگان در مقاطع بالا‌تر و نیز اقبال آنان در ورود به فضای کسب کار اظهار داشت: در ابتدای کار دانشگاه بسیاری معتقد بودند که در دانشگاه تک جنسیتی دانشجویان در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی اجتماعی آن طور که باید و شاید موفق نیستند، اما آمار ارقام دانشگاه حضرت معصومه (س) خط بطلانی بر ادعاهای آنان زد، چرا که دانشجویان این دانشگاه نه تنها در ورود به مقطع بالا‌تر و یا جذب در بازارد کار موفقند، بلکه در زمینه ازدواج و تشکیل خانواده نیز بالا‌تر از نرم‌های موجود در سایر دانشگاه‌های کشور هستند.


در ادامه مراسم حجت الاسلام محمد رضا آخوندزاده، مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به افتخار تحصیل در شهر قم و در جوار حرم کریمه اهل بیت (ع) گفت: دانش آموختگان در طول مدت تحصیل توانسته باشند از فضای معنوی شهر مقدس قم حداکثر بهره را برده باشند.


آخوندزاده با اشاره به فضائل کریمه اهل بیت (ع) اظهار داشت: حضرت امام موسی کاظم (ع) در یک مورد سه بار پیرامون عظمت حضرت فاطمه معصومه (س) فرمودند: «فداه ابو‌ها» چرا که داستان از این قرار بود که گروهی به جهت سؤال از محضر امام کاظم (ع) از راه دور به منزل امام مراجعه نمودند و در آن هنگام امام در منزل تشریف نداشتند و کریمه اهل بیت (ع) از آنان سؤالاتشان را جویا شد و پاسخ آن را ارائه کرد.  پس از دیدار آنان با امام کاظم (ع) از ایشان صحت پاسخ‌ها را جویا شدند و ایشان نیز با ملاحظه پاسخ‌ها سه بار فرمودند: «فداها ابو‌ها».


وی اظهار داشت: شما دانش آموختگان که در این دانشگاه افتخار تحصیل داشتید باید در تمام جوانب زندگی تلاش کنید تا سرآمد و الگو برای دیگر باشید تا به این صورت قدردان نعمت تحصیل در دانشگاه منتسب به کریمه اهل بیت (ع) بوده و دین خود را در این زمینه ادا کنید.


در ادامه مراسم سوگند نامه دانش آموختگی توسط یکی از دانش آموختگان به نمایندگی از سایرین قرائت شد و سپس دانش آموختگان تندیس دانش آموختگی خود را از دستان رئیس دانشگاه و مدیر گروه مربوطه دریافت کردند.


همچنین تجلیل از دانش آموختگان بر‌تر علمی و نیز فعالین فرهنگی از بخش‌های دیگر این مراسم بود که توسط رئیس دانشگاه و مدیران گروه‌های آموزشی صورت گرفت.

 

منبع: خبرگزاري دانشجو

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com