کد خبر ۳۵۰۷۰ انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم مطرح کرد

افزایش بهره‌وری سازمان اتوبوسرانی قم با اجرای طرح تحول

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: اجرای طرح جدید در اتوبوسرانی موجب شد با بهینه‌سازی صورت گرفته معادل کارکرد 38 دستگاه اتوبوس در روز افزایش خدمات‌دهی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سعید امراللهی با اشاره به ساماندهی خطوط اتوبوسرانی قم گفت: از مهمترین اقدامات ما مطالعه ساماندهی خطوط و شبکه سرویس دهی اتوبوسرانی بوده که طرح عنوان تحول شبکه خطوط در پایان شهریور ماه سال جاری به مرحله اجرا در آمد.

وی عنوان کرد: یکی از بزرگترین طرح‌های اجرا شده شهرداری در حوزه حمل و نقل شهری همین اجرای طرح تحول خطوط و شبکه‌های اتوبوسرانی به شمار می‌رود که مورد رضایت واقع شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: طبق این سیستم در گذشته 41 خط داشتیم که این تعداد امروز به 14 خط تقلیل یافته اما بر اساس این برنامه‌ریزی جدید 95 درصد سطح شهر زیر پوشش طرح اتوبوسرانی قرار گرفته است.

امراللهی افزود: اجرای این طرح مزایای بسیاری داشت که دو سال کار مطالعاتی روی آن انجام شد که با عقد قرارداد و انتخاب مشاور و مطالعه و شناسایی مسیرها و کریدورهای مناسب شهری توانستیم خدمات‌رسانی را گسترش دهیم.

وی گفت: با اجرای این طرح هشت خط اصلی پیش‌بینی شد که از ترکیب آنها خطوط اصلی سازمان شکل گرفت همچنین مزایای دیگری از جمله کاهش بار ترافیکی در محدوده هسته مرکزی شهر و حذف پایانه‌های موجود و تبدیل آن به ایستگاه‌های تبادلی، افزایش حمل و نقل عمومی با تاکید بر استفاده از حمل و نقل عمومی، افزایش درآمد و اقتصاد خطوط واگذار شده به بخش خصوصی و همچنین کاهش هزینه‌های اقتصادی خانوار، افزایش سطح پوشش و دسترسی به اتوبوس، افزایش سرعت و کاهش تاخیر داریم، کاهش آلودگی هوا به ویژه در هسته مرکزی، کاهش زمان سفر در جابه‌جایی مسافران و... از دیگر مزایای طرح است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: اجرای طرح جدید در اتوبوسرانی موجب شد تا حذف پرت موجود در شبکه و بهینه سازی در آن به وجود آید که با ایجاد خطوط قطری منجر به حذف پایانه‌ها شده است و این مهم معادل کارکرد 38 دستگاه اتوبوس در روز است یعنی با اجرای طرح جدید در سازمان اتوبوسرانی به تعبیری روزانه 38 دستگاه بیشتر فعالیت دارند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com