کد خبر ۳۵۰۸۲ انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۴

کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم در قم برگزار شد

کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم، شامگاه یکشنبه در سالن همایش های پردیس فارابی قم دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، رئیس کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم در سخنانی گفت: پردیس فارابی قم دانشگاه تهران 14 شهید دانشجو و کارمند در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است و شهید حمید رضا اسداللهی نیز در جمع شهدای مدافع حرم از دانشجویان این پردیس است و در صحنه دفاع از اسلام همواره حاضر هستیم.


محمد مقیمی ابراز داشت: کنگره ملی شهدای دانشجوی مدافع حرم با هدف ادای احترام به ساحت مقدس شهدای بزرگوار مدافع حرم برگزار شد، این در حالی است که سبک زندگی، آرمان ها و هدف های شهیدان درس های فراوانی برای دانشگاهیان در برخواهد داشت.


شهید حمید رضا اسدالهی از دانشجویان و فعالان فرهنگی، پردیس فارابی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات عرب بود که در تاریخ 30 آذر ماه سال جاری در جریان مبارزه با جریان تکفیری داعش در شهر حلب سوریه به شهادت رسید.


وی افزود: برگزاری این کنگره زمینه ای را فراهم می کند تا سبک زندگی شهیدان چراغ راهنمای زندگی اجتماعی و شخصی مردم باشد و با برگزاری کنگره به دنبال آن هستیم تا با مقام عظمای ولایت تجدید پیمان کنیم و بیان می کنیم که اگر شهیدان دانشجوی مدافع حرم مسیر شهادت را رفتند باعث شد تا جوانان بسیاری برای ادامه راه آن شهیدان اعلام آمادگی کنند.


وی بیان داشت: دانشجویان این آمادگی را دارند هر جا ولی امر مسلمین صلاح بدانند در جایی که مقابله اسلام با کفر جهانی است حضور یابند و نیز باید در نظر داشته باشیم که تا ابد مدیون خانواده های معظم شهدایی هستیم که جان پاک خود را برای دفاع از مرزهای عقیدتی ایران اسلامی اهدا کردند.


این کنگره با حضور سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، سید مهدی صادقی استاندار قم، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، سردار خسرو عروج مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) قم برگزار شد.


پیش از آغاز کنگره، از تابلو خیابان حاشیه پردیس فارابی قم به نام شهید حمید رضا اسداللهی دانشجوی این پردیس رونمایی شد.


در این همایش که به همت بسیج دانشجویی استان قم و پردیس فارابی قم دانشگاه تهران برگزار شد از جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم نیز تجلیل شد.


پیکر یکی از شهیدان مدافع حرم نیز در پایان این کنگره به محل برگزاری آورده شد و بر دوش دانشجویان تشییع شد.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com