کد خبر ۳۵۱۹۷ انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۹
رئیس سازمان نظام مهندسی قم:

کاهش 45 درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در قم

رئیس سازمان نظام مهندسی قم از کاهش 45 درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، امین مقومی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت پنجم اسفند ماه گرامیداشت سالروز ولادت خواجه نصیر الدین طوسی به نام روز مهندس اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام شده این در حالی است که روز به روز تعداد فارغ التحصیلان افزایش پیدا می کند و تعداد بیکاران در جامعه را افزایش می دهد.


رئیس سازمان نظام مهندسی قم، افزود: در حال حاضر چهار هزار و 500 مهندس عضو این سازمان هستند.


وی با اشاره به اینکه اولویت سازمان نظام مهندسی برنامه محوری است گفت: برنامه ها در چهار موضوع اشتغال و کارآفرینی، ارتقای کیفیت، آموزش و پژوهش و رفاه خدمات و ایمنی تدوین شده است که در حال اجرا است.


رئیس سازمان نظام مهندسی قم ادامه داد: برنامه هایی تهیه شده است تا متخصصان در حیطه آیین نامه ها بتوانند نظارت بر ساخت و ساز و کاهش تخلفات ساختمانی را عملیاتی کنند.


وی با بیان اینکه به سمت الکترونیکی کردن خدمات حرکت می کنیم گفت: با تعامل با نهادهای مختلف از جمله شرکت گاز و آب و برق توانسته ایم دراین زمینه به موفقیت هایی دست یابیم.


وی گفت: همچنین با شهرداری قم نیز جلساتی در رابطه با الکترونیکی کردن گزارش های ساختمانی مهندسان برگزار کردیم تا با اجرایی شدن این طرح کاهش تردد مهندسان و تخلفات ساختمانی را فراهم سازیم که امیدواریم تا نیمه اول سال آینده به مرحله اجرا برسد.


وی با اشاره به اینکه امسال 15 درصد افزایش صدور شناسنامه فنی ساختمان داشته ایم گفت: استان قم در این عرصه در سطح کشور پیشتاز است از این رو پیش بینی می شود تا پایان امسال یک هزار و 50جلد شناسنامه ارتقای فنی ساختمان صادر کنیم.


رئیس سازمان نظام مهندسی قم افزود: نظارت ها امسال در رشته های مختلف برق، مکانیک، عمران و نقشه کشی صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه اخلاق مهندسی از شاخص های اول این سازمان است گفت: استان قم دبیرخانه اخلاق مهندسی است و در این راستا کتاب درسی اخلاق مهندسی کشور در حال تدوین است تا مردم بتوانند از مهندسان به عنوان مشاوران امین استفاده کنند.


رئیس سازمان نظام مهندسی قم بیان داشت: آموزش های مجازی با تعامل مراکز آموزشی و پژوهشی استان برای توسعه و ارتقای علمی مهندسان برگزار شده است تا بتوانند با بروز رسانی اطلاعات خدمات ارزنده ای به مردم ارائه کنند از این رو 45 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای مهندسان اجرا شد.


به گفته وی طی سه ماه اخیر 25 درصد کاهش تعرفه نظام مهندسی در سه شهر استان صورت گرفته است.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com