کد خبر ۳۵۲۱۹ انتشار : ۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۱
امام جمعه قم:

مجلس تعیین‌کننده نقشه راه برای دولت است/ملت مجلسی می‌خواهد که علاج درد مردم را بشناسد

آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم با تأکید براینکه مجلس تعیین‌کننده نقشه راه برای دولت است، گفت: ملت مجلسی می‌خواهد که علاج درد مردم را بشناسد، شجاع و متدین باشد و مرعوب آمریکا نباشد، مجلس باید دولت را موظف به اقتصاد درون‌‌زا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در حرم کریمه اهل‌بیت (س) با اشاره به اینکه امروز ملت شریف ایران در حال انجام یکی از فرایض دینی، ملی و استیفای حق خود در انتخابات است، اظهار داشت: در تاریخ انقلاب مردم ایران هیچ‌گاه به صندوق‌های رأی پشت نکردند و همواره از این حق خود پاسداری کرده‌اند.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه آنچه امروز را تعیین‌کننده در سرنوشت انقلاب می‌کند، حضور حداکثری واجدین شرایط پای صندوق‌ها با هر سلیقه است، افزود: این حضور پرشور و حداکثری به‌نظام مشروعیتی مضاعف می‌بخشد چون این حضور حداکثری با حمایت مردم به‌نظام جمهوری اسلامی انجامید.

مردم‌سالاری دینی حاصل استمرار حضور حداکثری مردم در انتخابات

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه استمرار این حضور حداکثری چون با حمایت مردم بوده به مردم‌سالاری دینی ختم شده است، ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی همواره نقش اصلی را مردم ایفا کرده‌اند و هرگاه حکومتی پشتوانه مردمی داشته باشد، هیچ گروه معاندی مثل تکفیری‌ها و هیچ دولت مستکبری مثل آمریکا جرأت نزدیک شدن به حریم چنین کشوری را پیدا نمی‌کنند چون می‌دانند ایران از پشتوانه مردمی برخوردار است.

وی بابیان اینکه شرکت مردم در انتخابات باهدف تأمین منافع‌شان است تصریح کرد: مردم در انتخابات به‌دنبال کاندیداهای اصلح هستند که بابیان مؤلفه‌های کاندیداهای اصلاح از سوی رهبر انقلاب راه انتخاب اصلح همواره شده است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به وظایف مجلس شورای اسلامی گفت: نباید کاندیداها مجلس را دودسته دولتی و غیردولتی کنند، نمایندگان دارای توانایی و قابلیت‌هایی هستند که در جهت انجام‌وظیفه به‌کارگیرند از همین رو نباید در همراهی یا ضدیت در دولت باشند.

مجلس تعیین‌کننده نقشه راه دولت

امام‌ جمعه قم بابیان اینکه نمایندگان مجلس در سازندگی کشور همراه و ناظر فعالیت‌های دولت هستند گفت: نمایندگان در صورت مشاهده ضعف یا لغزش با ابزاری که دارند، دولت را به مسیر اصلی برمی‌گردانند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) با تأکید بر اینکه مجلس تعیین‌کننده نقشه راه برای دولت است اظهار داشت: ملت مجلسی می‌خواهد که علاج درد مردم را بشناسد، شجاع و متدین باشد و مرعوب آمریکا نباشد، مجلس باید دولت را موظف به اقتصاد درون‌زا کند.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها نباید به‌گونه‌ای صحبت کنند که مورد طمع و نفوذ دشمن قرار گیرند تصریح کرد: همه باید مراقب نفوذ باشند و خطاب به افرادی که ممکن است مورد طمع دشمن باشند، وقتی دشمن از آن‌ها تعریف می‌کند باید بی‌درنگ ابراز بیزاری کنند چراکه دشمن قصد تفرقه دارد.

به‌گفته آیت‌الله سعیدی،‌ مردم با بصیرت ضمن انزجار از دخالت‌های روباه پر استعمار از افراد موردحمایت دشمن می‌خواهند با اعلام انزجار صریح و قاطع راه خود را از آن‌ها جدا کنند.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه امید و افتخار ما این است که با شرکت در این امور زمینه‌ساز حکومت جهانی امام زمان (عج) باشیم، خاطرنشان کرد: کوتاهی در امر مهم انتخابات سبب خروج انسان از صف مسلمانان است و انداختن رأی سفید جایز نیست زیرا که شانه خالی کردن از انجام وظیفه و تکلیف شرعی و ملی است.

هیچ‌کسی از انحراف فکری و اعتقادی مصون نیست

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه اگر انحراف و بیماری در قلب انسان جای بگیرد، خدا راه درمان و بازگشت از انحراف را یاد می‌دهد اظهار داشت: اگر انسان‌ها به نسخه شفابخش قرآن اعتنا نکنند، خداوند آن‌ها را به افشای اسرارشان تهدید می‌کند تا به خود بیایند.

امام‌جمعه قم انحراف از حق را دو نوع عملی و قلبی برشمرد و تصریح کرد: در انحراف قلب معالجه آن سخت است، اکثر بنی‌اسرائیل به انحراف قلبی مبتلا شده بودند و درس و عبرتی که می‌توان از این نکات گرفت این است که هیچ‌کس از این انحراف در امان نیست چراکه بنی‌اسرائیل روزی مفتخر به مدال برتری به تمام مردم زمان‌شان شدند، اما به خاطر نافرمانی از پیامبران‌شان این مدال را از دست دادند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com