کد خبر ۳۵۲۳۹ انتشار : ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خبر داد

آموزش کودکان برای جلوگیری از حوادث ناگوار در بحران‌ها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: دوره‌های مقدماتی ایمن‌سازی در ۱۰۰ مهدکودک قم برگزار شده است تا کودکان بتوانند به عنوان همیاران آتش‌نشان هنگام رخدادهای ناگوار اقدامات لازم را برای کاهش آسیب‌ها انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفری با بیان اینکه شهروندان در ایمن‌سازی شهر قم نقش موثری دارند، اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهایی از جمله صدا و سیما باید همراه با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم برای فرهنگ‌سازی در این راستا از ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

وی از اجرای مانورهای استانی در قم یاد کرد و افزود: نیروهای آتش‌نشان در این مانورها حضور مناسبی داشته و توانستند ظرفیت‌های خود را به خوبی نمایش دهند به همین علت مورد تشویق مسئولان استانی قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: دوره‌های مقدماتی ایمن‌سازی در 100 مهدکودک استان قم برگزار شده است تا کودکان بتوانند به عنوان همیاران هنگام رخدادهای ناگوار اقدامات لازم را برای کاهش آسیب‌ها انجام دهند.

جعفری با اشاره به اینکه رخدادها نشان از رعایت نکردن مسائل ایمنی دارد، ادامه داد: اگر همشهریان نکات ایمنی را رعایت کنند و به تذکرات ماموران امدادی توجه داشته باشند آمار حوادث کاهش چشم‌گیری خواهد داشت، زیرا اقدام‌های کوچک ناایمن سبب رخدادهای بزرگ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بی‌دقتی افراد ناآگاه در بخش صنایع رخدادهای بسیاری را رقم زده است، گفت: امیدواریم با توجه به این نگاه که پیشگیری بهتر از درمان است، در آینده نزدیک بتوانیم در هر خانواده یک آتش‌نشان داشته باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com