کد خبر ۳۵۳۹۱ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۲
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم:

۲۰۰ هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری در استان قم کاشته می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ هکتار پارک جنگلی در استان قم وجود دارد، گفت: ۲۰۰ هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری در استان قم کاشته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محمد سجادی ظهر امروز در مراسم درختکاری که به‌همت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت بحرانی چالش‌های زیست محیطی استان قم اظهار داشت: بیابان‌های استان قم در حال توسعه و گسترش است که این مسئله تبعات بسیار ناگوار زیست محیطی را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه بیابان‌‌زایی علاوه بر استان قم برای استان‌های اطراف هم مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت، افزود: مدیریت منابع طبیعی باید به مردم واگذار شود و مشارکت‌های مردمی بایددر حفاظت از آن بیش از گذشته دخیل شود.

وی خاطرنشان کرد: محیط‌زیست و منابع طبیعی به تنهایی نمی‌توانند، مدیریت و حفاظت از این سرمایه‌های ملی را بر عهده بگیرند و باید مردم وارد این جریان شوند.

سجادی با اشاره به اینکه استان قم به دلیل معضلات بیابان‌زایی یکی از کانون‌های تولید ریزگرد است، خاطرنشان کرد: 105 هزار هکتار از اراضی بیابانی استان قم کانون تولید ریزگرد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به اینکه کاشت نهال و گسترش فضای سبز باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: 200 هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری در مناطق مختلف استان قم کاشته می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر تلاش شهرداری برای توسعه فضا سبز شهری گسترش فضای سبز در عرصه منابع طبیعی نیازمند توجه و اهتمام بیشتری است.

سجادی با اشاره به اینکه 1200 هکتار پارک جنگلی در استان قم، عنوان کرد: 14 هزار هکتار جنگل‌های طبیعی در استان قم وجود دارد که این فضا باید گسترش یابد که نیازمند عزم جدی مردم است تا بتوانیم مشکلات حوزه منابع طبیعی را رفع کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم افزود: دشت مسیله امروز یکی ازبحرانی‌ترین مناطق استان قم است و به عنوان یکی از اصلیترین کانون‌های تولید ریزگرد محسوب می‌شودکه برای مدیریت این بحران باید برنامه ریزی و اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com