کد خبر ۳۵۲۴۲ انتشار : ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۹
در دیدار مسئولان موسسه دارالحدیث صورت گرفت

تاکید آیت‌الله نوری همدانی بر ایجاد تحول در حوزه

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: باید در نظر داشته باشید که تحول باید در حوزه‌ها ایجاد شود و از حوزه‌ها به جامعه برسد تا اسلام ناب پیاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسئولان موسسه فرهنگی دارالحدیث اظهار کرد:‌ کار شما بسیار مقدس و مهم است، در دوران غیبت، علما وظیفه مهمی دارند و بنابراین باید آثار اسلامی مانند قرآن و حدیث ترجمه و شرح داده شود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌ها نیز باید افرادی را بر اساس فرهنگ اسلامی تربیت کنند، البته در این زمینه به تالیف کتاب و شرح احادیث پرداخته شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام در تمام ابعاد زندگی، دارای معارف است، گفت: هیچ بعدی از زندگی روزانه وجود ندارد که اسلام حکمی درباره آن نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) هشت نوع جهاد را ذکر کردند که از جمله آنها جهاد برای نجات مستضعفان، جلوگیری از فتنه و فساد، اقامه قسط و امر به معروف و نهی از منکر است، در حالی که در طول تاریخ تنها سه مورد جهاد ذکر شده است.

آیت‌الله نوری‌‌همدانی با بیان اینکه تحولی کلی باید در حوزه‌ها صورت گیرد و این تحول باید به جامعه منتقل شود، گفت: مبحث‌های مهم مانند امر به معروف و نهی از منکر و جهاد بر اساس قرآن و احادیث باید مورد بحث و ترجمه در حوزه‌ها و مجامع قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است تفسیر مقارنی داشته باشیم تا با مدارک خود به سنی‌ها جواب دهیم، فقه اهل بیت(ع) در سطح کامل و بالایی قرار دارد، بنابراین باید به تدریج سعی کنیم، آن را پیاده کنیم تا به دنیا حقانیت اسلام را نشان دهیم.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: سعی کنید تحولی در حوزه‌ها ایجاد و درس و بحث‌هایی انجام شود، البته مبحث‌ها با جامعه ارتباط داشته باشد و بر اساس نیاز جامعه باشد تا سبب اصلاح جامعه شود و پاسخگوی دنیای امروز باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تحولی به وجود آورد، امروز دنیا چشم امید به ما دارد و اسلام پاسخگوی همه احتیاجات است و در زمینه گرفتاری سیاسی، اقتصادی و ‌فرهنگی اسلام پاسخگو است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه باید در زمینه ایجاد تحول در حوزه پیشقدم بود، گفت: دانستن سیاست بر تمام مکلفان مانند نماز و روزه واجب است.

وی یادآور شد: باید در نظر داشته باشید که تحول باید در حوزه‌ها ایجاد شود و این تحول از حوزه‌ها به جامعه برسد تا اسلام ناب پیاده شود، البته در این زمینه باید همت و تلاش صورت گیرد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com