کد خبر ۳۵۳۶۰ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
در همایش حوزه و عرصه بین الملل در قم عنوان شد:

آیت الله سبحانی: حوزه علمیه در زمینه تبلیغ دین در عرصه بین الملل حرکت جدی داشته باشد

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: اسلام ماهیتی جهانی دارد و حوزه علمیه باید حرکت جدی در راستای تبلیغ این دین در عرصه بین الملل داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت الله سبحانی روز پنجشنبه در همایش «حوزه و عرصه بین الملل» در قم، افزود: حوزه علمیه باید در بخش بین الملل اتاق های فکری تشکیل دهد، به تولید محتوا بپردازد و در اختیار مبلغان قرار دهد.


وی با تاکید بر اینکه باید مبلغ را تربیت و سپس اعزام کرد، اضافه کرد: گاهی یک مبلغ وارسته می تواند شهری را متحول کند و کشوری را بسازد.


آیت الله سبحانی با تاکید بر استعدادیابی بین حوزویان، ادامه داد: باید بخشی از حوزه علمیه که استعداد مناسب و آمادگی کافی در این زمینه دارد، برای عرصه بین الملل انتخاب شود.


وی با اشاره به قدم هایی که در این زمینه برداشته شده است، گفت: اگر راهی را که علمای پیشین از جمله مرحوم آیت الله بروجردی گشوده اند، برویم نتایج خوبی به دست می آوریم.


این مرجع تقلید با بیان اینکه ویژگی جهانی و خاتم بودن دین اسلام از هم جدا نمی شود، گفت: مستشرقان در نوشته های خود می گویند آیین اسلام آیینی اقلیمی بوده و پیامبر برای جزیره العرب مبعوث شده و برای همه افراد و مناطق نیست.


آیت الله سبحانی با تاکید بر اینکه ماهیت و معارف آیین اسلام جهانی است، افزود: قوانینی که این دین در احوال شخصیه مانند نکاح و مواریث دارد، جهانی است و آنچه که مطابق فطرت انسان است نمی تواند اقلیمی باشد.


وی با اشاره به آیات قرآن و با بیان اینکه پیامبر(ص) منادی دین جهانی بوده اند، گفت: پیامبر اکرم(ص) در راستای نشر دین اسلام نامه هایی به سران کشورهای مختلف در سراسر جهان ارسال کردند که همین مساله دلیلی بر جهانی بودن این آیین است.


آیت الله سبحانی افزود: پیامبر اسلام(ص) افرادی را همراه این نامه ها اعزام می کردند که تسلط کامل به فرهنگ و موقعیت مناطق مقصد داشته باشند.


وی ادامه داد: مبلغی که به کشورهای مختلف اعزام می شود باید محتوای کافی برای این امر داشته باشد.


سومین همایش حوزه و عرصه بین الملل با عنوان «رسالت جهانی حوزه» با هدف ترویج فرهنگ تبلیغ در سطح بین الملل میان حوزویان، با پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و سخنرانی آیت الله محمدعلی تسخیری مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل، در سالن پیامبر اعظم(ص) مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.


تجلیل از 10 تن از مبلغان فعال در عرصه بین الملل، تکریم تعدادی از خانواده ای شهدای روحانی و مدافع حرم و برپایی نمایشگاهی از فعالیت های بین المللی 28 نهاد حوزوی، از بخش های همایش حوزه و عرصه بین الملل بود.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com