کد خبر ۳۵۵۲۰ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۵

آیت الله سبحانی: اسلام واقعی تسلیم بودن انسان در برابر خداوند است

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، با بیان این که انسان باید بداند که عالم محضر خداست، گفت: اگر انسان به چنین مسأله ای علم و آکاهی داشته باشد گناه نمی کند، همانگونه که اگر انسان دیگری در کنار او باشد گناه نخواهد کرد، خداوند مراقب در تمامی احوال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر« افضل العبادة العلم بالله و التواضع له» گفت: حضرت فرمودند برترین عبادت، علم و نسبت به خدا و تسلیم و تواضع در برابر او است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: باید بررسی شود که «العلم بالله» کدام علم است، همه ما عالم هستیم که خداوند وجود دارد و بشری پیدا نمی شود که خدا را منکر باشد، اگر روز به زبان منکر شد و فردایش گیر افتاد به خداوند متوسل می شود از این رو در طول تاریخ بشر انسانی پیدا نمی شود که از صمیم دل بگوید خدا نیست؛ گاهی عواملی سبب می شود که خدا را انکار کنند اما عوامل ظاهری بوده و باطنا عقیده دارند.

وی افزود: تسلیم خدا بودن مهم است، انسان باید بداند که عالم محضر خداست؛ اگر انسان به چنین مسأله ای علم و آگاهی داشته باشد گناه نمی کند، همانگونه که اگر انسان دیگری در کنار او باشد گناه نخواهد کرد، خداوند مراقب در تمامی احوال است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انسان هنگام گناه کردن باید بداند که خداوند او را می بیند، اظهارکرد: اسلام واقعی تسلیم در برابر خداوند است، انسان باید در دل احساس کند که خدا و ملائکه او را می بیند و اعمالش نوشته می شود که در این صورت کمتر گناه می کند.

وی ادامه داد: این علم غیر از علم حصولی است بلکه ادراکی قلبی به شمار می رود که انسان خداوند را در محضر و منظری حاضر می بیند.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com