کد خبر ۳۵۴۰۳ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
معاون استاندار قم:

بازار کهنه قم به عنوان مرکز عرضه صنایع دستی مطرح شود

معاون استاندار قم با اشاره به اینکه بازار کهنه قم می‌تواند به عنوان مرکز عرضه صنایع دستی مطرح شود گفت: اتوبان قم– تهران هم با توجه به تردد گسترده مسافران فضای خوبی برای عرضه صنایع دستی همه استان‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محسن بهشتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم که امشب در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به اهمیت برپایی بازارچه‌های عرضه صنایع دستی در استان قم اظهار داشت: بازار کهنه استان قم ظرفیتی خوبی است که از آن استفاده نمی‌کنیم این بازار می‌تواند به عنوان مرکز عرضه صنایع دستی استان قم مطرح شود.

معاون عمرانی استاندار قم با بیان اینکه مغازه داران این بازار هم رضایت دارند که بازار به مرکز فروش صنایع دستی تبدیل شود افزود: تنها مسئله‌ای که وجود دارد این است که این بازار به بحث تعمیر و مرمت نیاز دارد که از اعتبارات استانی در سال آینده می‌توانیم استفاده کنیم و اداره کل میراث فرهنگی هم در این زمینه آمادگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین ظرفیت استان قم برای بحث صنایع دستی همین بازار است که می‌تواند به صورت دائم مورد استفاده قرار گیرد علاوه بر آن هم در اتوبان قم – تهران طرحی توسط سرمایه‌گذار ارائه شده است که فضایی به همه استان‌ها واگذار شود که امکان ارائه صنایع دستی خود را داشته باشند.

بهشتی با اشاره به اینکه اتوبان قم- تهران با توجه به تردد بالای مسافر می‌تواند ظرفیت خوبی برای عرضه صنایع دستی باشد تاکید کرد: ما در استان قم در فضاهای شهری فضا کم داریم و همواره می‌خواهیم این کمبود را در بوستان‌ها جبران کنیم که قطعا مشکل ایجاد خواهد کرد.

معاون استاندار قم افزود: در بوستان‌هایی که ظرفیت این کار را دارند می‌توانیم غرفه‌های شکیلی را ایجاد کنیم که مردم و هنرمندان از آن استفاده کنند اما در بوستان‌هایی که فضای کمتری دارند مانند بوستان مهدی و بنیادی شلوغی فضا سبب می‌شود که مردم هم نتوانند از فضای بوستان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه باید به آثار باستانی استان بیش از پیش توجه شود، تاکید کرد: با هر دوره از فعالیت اره‌های برقی 2 دهم ریش‌تر زلزله به بازار کهنه وارد می‌شود که بر اثر آن آثار تاریخی استان هم نابود می‌شود، که می‌توانیم با استفاده بهینه از این فضا از نابودی آن هم جلوگیری کنیم.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com