کد خبر ۳۵۴۱۲ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷

كاشت ۳۰ هزار اصله نهال در پرديسان

شهردار منطقه هشت قم از كاشت ۳۰ هزار اصله نهال در سال جاري خبر داد و گفت: اين تعداد قرار است در سال آينده به ۵۰ هزار اصله نهال برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) اداره كل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم، سيد عبدالله سليماني با اشاره به وجود ۶۵ هكتار اراضي براي ايجاد فضاي سبز در طرح تفصيلي پرديسان واقع در مركز محلات مسكن مهر و سايت هزاره‌هاي طلاب در جوار مسجد حضرت زينب(س)، اظهار كرد: تاكنون ۳۰ هزار اصله درخت در اين مناطق و به‌منظور آماده‌سازي زمين براي محوطه‌سازي و نيزعدم بهره وري از آنها كاشته شده كه بر اساس پيش‌بيني‌ها قرار است ۵۰ هزار اصله نهال ديگر نيز تا پايان سال ۹۵ در اين مناطق كاشته شود.

وي با بيان اينكه توزيع نهال رايگان در بوستان غدير و در هفته درختكاري انجام مي‌شود، افزود: از شهروندان، دانش آموزان، بسيجيان، دانشجويان و ديگر اقشار دعوت مي‌شود تا براي تهيه اين نهال‌ها اقدام كرده و در مراسم درختكاري كه در روز دوشنبه برگزار مي‌شود، شركت كنند.

شهردار منطقه هشت به توضيح ديگر اقدامات انجام‌شده در سال ۹۴ پرداخت و گفت: علاوه بر توسعه فضاي سبز در سه بوستان نسيم، ۲۲ بهمن و محله چهار مسكن مهر با ۶.۵ هكتار وسعت، حدود ۲ هزار قطعه گلدان و هزار گل نيز در سال جاري در اين منطقه كاشته شده است.

وي ادامه داد: در صورت تأمين اعتبارات از سوي بودجه استاني و ديگر منابع، محوطه‌سازي پارك‌ها و نيز ۶۵ هزار اراضي جنگلي انجام مي‌شود.

سليماني به برنامه‌ريزي سال آتي شهرداري منطقه هشت اشاره و اظهار كرد: شهرداري منطقه هشت با عقد دو قرارداد ۲۰ ميليارد ريالي با بخش خصوصي در نظر دارد تا در سال آتي به افزايش فضاي سبز، آبياري قطره‌اي و محوطه‌سازي اراضي موجود در منطقه اقدام كند.

وي افزود: از اين ميزان حدود ۶ ميليارد ريال براي خريد نهال و به‌منظور افزايش فضاي سبز در نظر گرفته‌شده است.

شهردار منطقه هشت گل‌كاري در اين منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: براي افزايش گل‌كاري در منطقه حدود ۱۰۰ هزار گل در منطقه بوستان غدير توليد شده و حدود ۸۰ هزار گل نيز از سوي سازمان پارك‌ها و در سال آينده تأمين خواهد شود.

وي از برگزاري مراسم درختكاري در روز دوشنبه خبر داد و گفت: ۱۷ اسفندماه در منطقه هشت و نيز در بلوار مرجعيت مسئولان به همراه مردم به كاشت نهال مي‌پردازند و به شهروندان فعال در امر توسعه فضاي سبز هدايايي اعطا مي‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com