کد خبر ۳۵۴۵۸ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم:

حراست از منابع طبیعی به عنوان فرهنگ دینی و ملی ترویج شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: حراست از منابع طبیعی باید با استفاده از ابزارهای هنری به عنوان فرهنگ دینی و ملی میان اقشار مختلف جامعه ترویج شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، محمد سجادی در نخستین جشنواره ادبیات و طبیعت که ظهر امروز در سالن تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه حراست از منابع طبیعی در تاریخ دینی و ملی ایران اسلامی ریشه دارد، اظهار کرد: درختکاری و توجه به درخت ارزشمند بوده و با توجه شرایط کنونی کره زمین از جمله تخریب مراتع، جنگل‌ها و افزایش گازهای گلخانه‌ای مردم باید به این امر نگاه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم شعار امسال هفته منابع طبیعی است زیرا نگهداری منابع طبیعی بدون مشارکت مردم تحقق‌پذیر نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تاکید بر اینکه گونه‌های مناسب با شرایط آب و هوایی استان قم در هفته منابع طبیعی در اختیار مردم قرار می‌‌گیرد عنوان کرد: حراست از منابع طبیعی باید با استفاده از ابزارهای هنری به عنوان فرهنگ دینی و ملی میان اقشار مختلف جامعه ترویج شود.

وی به برخی از تهدیدهای آینده استان قم اشاره کرد و ادامه داد: ایران اسلامی نیازمند مدیریت جامع در حوزه منابع طبیعی است تا بتواند از هدررفت، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com