کد خبر ۳۵۴۹۷ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۵

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س): ۷۰۰ دانشجو در دانشگاه حضرت معصومه(س) مشغول به تحصیل هستند

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: دانشگاه حضرت معصومه(س) در حال حاضر دارای بیش از ۷۰۰ دانشجو در قالب پنج رشته کار‌شناسی و سه رشته کار‌شناسی ارشد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، علی رضا باقری ثالث، رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) در دیدار با معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که شامگاه دوشنبه در این دانشگاه انجام گرفت، با اشاره به اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) پس از دانشگاه الزهرا(س) تهران دومین دانشگاه تک جنسیتی احداث شده در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، گفت: این دانشگاه در حال حاضر دارای بیش از ۷۰۰ دانشجو در قالب پنج رشته کار‌شناسی و سه رشته کار‌شناسی ارشد است.


وی با تأکید بر اینکه توسعه هدفمند هدف اصلی دانشگاه حضرت معصومه(س) است، افزود: به این دلیل که فضای قبلی دانشگاه فضای کوچکی بود در نتیجه توسعه رشته‌ای و توسعه تعداد دانشجو را در این دانشگاه محدود کرده و اصراری برای گرفتن دانشجوی زیاد نداشتیم.


 رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با بیان اینکه بر روی اخذ مجوزهای لازم و تخصیص اعتبارات برای دانشگاه کار کردیم، گفت:  در حال حاضر دانشگاه یک حداقلی برای خود ایجاد کرده و فضاهای آموزشی تا حدودی کفاف کار را می‌دهد و از مهرماه سال جاری به سمت توسعه رشته‌های جدید در دانشگاه هستیم؛ اما با سیاست انقباضی وزارت علوم مواجه هستیم.


باقری ثالث با اشاره به مشکلات آموزشی موجود در دانشگاه حضرت معصومه (س) گفت: باید بستر سازی‌های لازم برای جذب دانشجو صورت گیرد و بدون ضوابط نباید اقدام به توسعه دانشگاه‌ها کرد.


وی با بیان اینکه وزارت علوم می‌گوید که این دانشگاه یک مرکز است، گفت: دانشگاه حضرت معصومه(س) همواره به صورت هدفمند عمل کرده و نباید حق آن ضایع شود و برای تأسیس رشته‌ها اقدامات لازم صورت گرفته؛ اما هیات گسترش می‌گوید که این دانشگاه تازه تأسیس است و باید گفت که سیاست یک بام و دوهوا در توسعه دانشگاه‌ها کار درستی نیست.


رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه استان قم قطب ابریشم فرش جهان است و رشته فرش نیز دایر شده است، گفت: گاهی استنباط می‌شود که سیاست توسعه دانشگاه تازه تأسیس در دست توسعه وزارت علوم نیست حداقل خواهش این است که به رشته‌های تازه تأسیس توجه ویژه‌ای شود.


باقری ثالث با بیان اینکه جذب هیات علمی از طرف وزارت علوم به شدت محدود شده است، گفت: در حال حاضر بستری آماده برای توسعه رشته و جذب دانشجو در این دانشگاه ایجاد شده است؛ اما جذب هیئت علمی محدود شده است.


وی با بیان اینکه اگر مراکز دانشگاهی خوب را ایجاد کنیم خود به خود کیفیت به دانشگاه‌ها می‌آید و دانشگاه‌هایی که با کیفیت خوب کار می‌کنند؛ مشکلی نخواهند داشت، تصریح کرد: توسعه آموزش عالی با توجه به هدفمندی دانشگاه‌ها باید صورت گیرد و باید به هدفمندی توسعه با توجه به اهداف بالادستی توجه کنیم.

 

منبع: خبرگزاري دانشجو

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com