کد خبر ۳۵۱۰۳ انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۰
فرمانده انتظامی استان قم:

رسالت پلیس در انتخابات هم افزایی با مردم است

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به انتخابات دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه، رسالت پلیس را هم افزایی با مردم دانست و گفت: حضور پررنگ مردم در انتخابات موجب خنثی سازی توطئه‌های دشمنان می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاظم مجتبایی در آئین صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم، با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت جانسوز حضرت زهرا(س) اظهار کرد: باید همواره با تأسی به روح بلند این شخصیت مهم و با ارزش، دینمان را حفظ و ادامه دهنده مسیر ایشان باشیم.

وی گفت: فاطمه زهرا(س) نزد خداوند جایگاه رفیع و بلند مرتبه‌ای دارد و در حدیثی قدسی خلقت تمام کائنات حتی رسول خدا(ص) و علی(ع) را خداوند موکول به خلقت حضرت زهرا(س) فرموده است.

فرمانده انتظامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات هفتم اسفند ماه اشاره کرد و افزود: انتخابات مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور در سال 94 است و همه بخش‌های دولتی و غیردولتی فکرشان در برپایی هرچه بهتر آن بوده تا مردم یک بار دیگر در تعیین سرنوشتشان نقش آفرینی و در فضای امن و آرام آراء خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

وی با بیان اینکه امنیت پشتوانه نظام و حضور مردم در پای صندوق‌های رای سبب خنثی سازی توطئه دشمنان می‌شود، گفت: کوچکترین خدشه به برگزاری انتخابات و ایجاد چالش موجب خوشحالی دشمنان و نگرانی مومنان می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قم تاکید کرد: بخش‌های مهمی از حاکمیت در این رویداد مهم نقش آفرینی می‌کنند که مهم‌ترین بخش آن تامین امنیت بوده که بر عهده پلیس است.

مجتبایی با اشاره به نقش محوری نیروی انتظامی در برگزاری انتخابات افزود: پلیس بر اساس وظیفه قانونی، حجت شرعی و اهمیتی که برای انتخابات قائل است می‌داند هرچه فضای حاکم بر انتخابات آرام تر باشد موجب حضور مردم می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی گسترده نیروی انتظامی در این ارتباط گفت: پلیس قم از مدت‌ها قبل و با برنامه‌ریزی‌های لازم قرارگاهی با عنوان امام علی(ع) برای مدیریت این بخش تشکیل داده است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود:در این قرارگاه منشوری با عنوان تامین امنیت انتخابات تدوین شده و سه فرآیند قبل، حین و پس از انتخابات را شامل می‌شود.

مجتبایی با اشاره به اینکه تبلیغات نامزدها در فرایند اول این منشور از همه بخش‌ها مهم‌تر است، گفت: مراقبت از این بخش برای پلیس مهم است و باید قانونمندی و بی‌طرفی پلیس برای مردم محرز باشد.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه شعار پلیس قم برای انتخابات «مردم‌داری، قانون مداری و اقتدار است» به آماده باش کامل پلیس قم در روز انتخابات اشاره و تصریح کرد: رسالت پلیس هم افزایی با مردم است تا در فضای انتخابات که حساسیت‌ها بیشتر می‌شود به وظایف خود بهتر عمل کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com