کد خبر ۳۵۵۴۰ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۸
با حضور مراجع عظام تقلید صورت گرفت

مراسم بزرگداشت آیت‌الله واعظ طبسی برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله عباس واعظ طبسی با حضور مراجع عظام تقلید و عموم مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله عباس واعظ طبسی ديشب با حضور حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، سید محمدعلی علوی گرگانی و عبدالله جوادی آملی برگزار شد.

همچنین در این مراسم نماینده آیت‌الله حسین وحید خراسانی، آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مصطفی واعظ طبسی فرزند آیت‌الله واعظ طبسی، آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، اساتید حوزه علمیه، طلاب و عموم مردم در مسجد اعظم برگزار شد.

آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی در این مراسم گفت: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی به معنای واقعی کلمه خود را خادم امام رضا می‌دانست و تمام همتش این بود که بتواند بهتر به این آستان خدمت کند تا در پیشگاه حضرت رو سفید باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به سبک زندگی آیت‌الله واعظ طبسی تصریح کرد: ما در زندگی ایشان هرگز چیزی بر خلاف فرهنگ، اخلاق، ادب و مکتب امام رضا(ع) ندیدیم و سخنی بر خلاف راه اهل بیت(ع) نشنیدیم.

وی افزود: مشهد در روزهای مبارزات انقلابی، انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) را با سه شخصیت یعنی آیت‌الله خامنه‌ای، شهید هاشمی‌نژاد و آیت‌الله واعظ طبسی می‌شناخت و این بزرگواران را نماد اندیشه‌های بلند امام راحل می‌دانست.

حسینی‌خراسانی زندگی شخصی آیت‌الله واعظ طبسی را زاهدانه توصیف کرد و گفت: ایشان که رئیس یکی از ثروتمندترین نهادهای دنیا بود، خود زندگی بسیار ساده و زاهدانه‌ای داشت و هنگامی که پیکر پاکشان از بیمارستان مشهد و نه بیمارستان‌های لندن و پاریس به منزلشان منتقل شد مردم از نزدیک با زندگی معمولی این مرد بزرگ آشنا شدند.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com