کد خبر ۳۱۴۳۵ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۰

بزرگداشت خواجه شیراز در قم

مراسم برزگداشت خواجه اهل راز حافظ شیراز با حضور اساتید، دانشجویان، فرهیختگان و شعرای استان در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قم، عصر سه‌شنبه 21 مهر ماه 1394 مراسم بزرگداشت خواجه شیراز با عنوان «محرم دل» در دانشگاه قم برگزار شد. در ابتدای این مراسم دکتر محمد فولادی رییس دانشکده ادبیات دانشگاه قم ضمن خیر مقدم به حضار و میهمانان از برگزاری  این مراسم در دانشگاه قم، ابراز خوشنودی نمود. سپس دکتر قدم‌علی سرامی از اساتید برجسته ادبیات فارسی در سخنانی از «درد دل‌های حافظ با مردم» گفت. وی ضمن بیان این نکته که تاکنون بیش از 200 سخنرانی درباره حافظ داشته‌ ابراز داشت، با این وجود موضوع مورد بحث برایش جدید و جذاب است. استاد سرامی همچنین در تشریح موضوع سخنرانی خود شاهد مثال‌هایی از خواجه شیراز آورد. در ادامه آقایان محمد رفیعی و میثم داودی و خانم‌ها زهرا بشری و وحیده گرجی از شعرای شناخته شده‌ی استان و کشور اشعاری در ارتباط با شعر و اندیشه حافظ برای حضار قرائت کردند.

در پایان این مراسم نیز علیرضا مقیمی یزدی رییس انجمن دوستداران حافظ استان قم، تاریخچه‌ای از فعالیت‌های انجمن دوستداران حافظ در کشور و استان قم بیان نمود و به عنوان حسن ختام برنامه در یک مسابقه، سه سوال از دیوان خواجه مطرح کرد که با استقبال حاضران روبرو شد.

مراسم بزرگداشت روز حافظ که با اجرای محمد جواد شرافت همراه بود، به همت انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه قم، حوزه هنری استان قم، سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم و انجمن دوستدران حافظ استان قم برگزار شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com