کد خبر ۳۵۵۵۴ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۶
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد

تجلیل از 60 قرآن پژوه حوزه علمیه خواهران

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران سراسر کشور با تبیین شمار شرکت کنندگان در رشته‌های ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن کریم گفت: 10 هزار و 667 نفر از خواهران حوزوی در مسابقات قرآن کریم شرکت کردند که از این شمار 60 نفر برگزیده شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت‌الاسلام رضا اسکندری پیش از ظهر امروز در دهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور اظهار کرد: قرآن کامل‌ترین برنامه زندگی بشریت است و باید این برنامه جامعه در زندگی ما عملی و مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در کنار حفظ قرآن لازم است به تدبر قرآن، تفقه قرآن و فهم عمیق قرآن توجه شود، تصریح کرد: این جشنواره بهانه‌ای برای آشنایی با قرآن و عمل به آن در زندگی است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران سراسر کشور ادامه داد: زندگی ما باید زندگی قرآنی و ایمانی باشد و به عنوان هدف مورد توجه طلاب حوزه علمیه قرار بگیرد.

اسکندری انس با قرآن را برای سعادت در زندگی ضروری دانست و گفت: زندگی آحاد جامعه باید با قرآن آمیخته شود تا سبک زندگی قرآنی در جامعه نهادینه شود و نور قرآن در زندگی مردم ورود کند.

وی با اشاره به شخصیت کربلایی کاظم گفت: این شخص مردی بی‌سواد بود که مورد عنایت خداوند قرار گرفت و قلبش از نور معجزه قرآن سرشار شد و به یک شب چنان حافظ قرآن شد که در آزمون علما و مراجع سربلند بیرون آمد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه کربلایی کاظم آیات قرآن را مانند نور می‌دید و متوجه کلمات و جملات غیر قرآنی می‌شد عنوان کرد: ما نیز اگر بخواهیم نور قرآن شامل حالمان شود باید قرآن را با تمام وجود حس کرده و در مسیر نورانی قرآن کریم حرکت کنیم.

وی با اشاره به شمار خواهران حوزوی که در این جشنواره شرکت کردند گفت: 10 هزار و 667 نفر از خواهران حوزوی در این جشنواره شرکت کردند.

اسکندری اضافه کرد: از بین رشته‌های گوناگون قرآنی در سراسر کشور این جشنواره به ترجمه و مفاهیم قرآن کریم توجه داشت.

وی بیان کرد: 3 هزار و 205 نفر از خواهران طلبه در این رشته‌ها شرکت کردند که 557 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

معاون حوزه علمیه خواهران ادامه داد: در رشته تفسیر قرآن نیز 2 هزار و 123 نفر شرکت کردند که 292 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی با بیان اینکه هزار و 523 نفر در رشته حفظ موضوعی شرکت کردند گفت: از این شمار 239 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و در رشته حفظ ترتیبی نیز 540 نفر به مرحله استانی رسیدند.

اسکندری به بخش فراخوان مقالات علمی اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 124 نفر در این بخش شرکت کردند که 250 نفر در مرحله نهایی رقابت کردند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با اشاره به شمار خواهران برگزیده در این جشنواره خاطر نشان کرد: 60 نفر از برترین‌های این جشنواره در سراسر کشور انتخاب شدند که از آنان تجلیل می‌شود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com