کد خبر ۳۴۹۳۷ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴
دبیر همایش کتاب سال حوزه خبر داد:

تجلیل از شخصیت آیت‌الله آصفی در همایش کتاب سال حوزه

دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: در مراسم اختتامیه هفدهمین دوره کتاب سال حوزه از شخصیت آیت‌الله آصفی تجلیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت‌الاسلام مهدی حقی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: همایش کتاب سال حوزه روز پنجشنبه ۲۹ بهمن ماه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ برگزار می‌شود و سخنران این همایش نیز آیت‌الله العظمی سبحانی است.  

وی گفت: هر ساله در این همایش از شخصیت‌های برجسته حوزه تجلیل می‌شود و امسال نیز از شخصیت علمی آیت‌الله آصفی به پاس ۶۰ سال تلاش علمی و نگارش ۲۰۰ اثر علمی تجلیل به عمل خواهد آمد.  

وی با اشاره به تجلیل از ناشران بر‌تر در این همایش افزود: از ۸۰۰ ناشر بر‌تر در سراسر کشور به این همایش آثار ارسال شده است که امسال یک ناشر برگزیده و سه ناشر شایسته تقدیر در همایش معرفی می‌شوند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: ۲۲ درصد آثار واصله به همایش در عرصه علوم انسانی تالیف شده است که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.  

وی ابراز کرد: از ظرفیت ۳۳۰ داور در همایش کتاب سال حوزه استفاده شده که بیشتر داوران حوزوی و برخی از داوران نیز اساتید دانشگاه هستند.  

وی گفت: ما در مجموع ۱۳۰ نشریه علمی در کشور داریم که توسط حوزویان منتشر می‌شود که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مقاله علمی در سال منتشر می‌کنند که در این همایش امسال سعی کرده‌ایم از این مقالات علمی، بهترین مقالات را شناسایی و معرفی کنیم.  

حجت‌الاسلام حقی عنوان کرد: مجموعه آثار امسال در ۱۶ گروه شامل تاریخ و سیره، کلام، ‌اخلاق و عرفان، فقه و اصول، حقوق و علوم سیاسی، حدیث و رجال، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و روان‌شناسی، اقتصاد و مدیریت، کتب مرجع، ادبیات و هنر، فلسفه اقتصاد، مدیریت کتاب‌های مرجع و غیره می‌شود.  

وی بیان کرد: از آثار برگزیده در هفدهمین همایش کتاب سال حوزه ۱۵ اثر پایان نامه سطح چهار و ۳۴ اثر نیز کتاب است.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com