کد خبر ۳۵۵۷۶ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۸

آخرین حیاط تئاتر سال با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری

شامگاه چهارشنبه 19 اسفند ماه چهارمین و آخرین محفل حیاط تئاتر قم در سال 1394 برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، در ابتدای این محفل دورهمی که با استقبال اساتید، پیشکسوتان، هنرمندان و هنرجویان رشته تئاتر مواجه شد، احمد سلیملنی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم به‌عنوان میزبان جلسه، به حاضران خیر مقدم گفت. سپس اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گزارشی از برگزاری جشنواره تئاتر کریمه اهل بیت ارائه کرد و از کسانی که در برگزاری این جشنواره برگزارکنندگان را یاری کردند تشکر نمود.

در ادامه سید محمد تقی آقایی رئیس انجمن موسیقی، سرود و آهنگ‌های انقلابی استان قم درباره امکانات و قابلیت‌های این انجمن و راهکارهای همکاری بیشتر هنرمندان موسیقی و تئاتر سخن گفت. وی همچنین از برگزاری مراسم بزرگداشت هنرمندان شهید فعال در عرصه موسیقی در سال 1395 خبر داد.

در پایان جلسه که در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار می‌شد، دکتر صائب طهماسبی هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی استان از تصمیم خود برای گردآوری کتاب 100 سال تاریخ موسیقی معاصر قم خبر داد و گفت: این ایده وقتی به ذهن من رسید که از آماده شدن کتاب تاریخ تئاتر قم به همت حوزه هنری قم با خبر شدم. طهماسبی همچنین از حاضران در جلسه برای گردآوری و تدوین اطلاعات این کتاب یاری طلبید.

اطلاع‌رسانی در خصوص اخبار مرتبط با تئاتر استان از جمله اجرای نمایش «بانو» و نمایش‌نامه‌خوانی «آلا» از جمله بخش‌های این جلسه دورهمی بود. همچنین محمد رضا نوروزیان و شهرام جعفری در میانه جلسه به اجرای قطعه‌ای آوازی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پرداختند. از نکات قابل توجه این جلسه حضور هنرمندانی از رشته‌های تجسمی و موسیقی در کنار هنرمندان تئاتر استان بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com