کد خبر ۳۵۶۳۸ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
مدیر مراکز تخصصی حوزه های علمیه :

آزمون مراکز تخصصی حوزه های علمیه ۱۰ اردیبهشت سال آینده برگزار می شود

مدیر مراکز تخصصی حوزه های علمیه با بیان اینکه آزمون مراکز تخصصی حوزه های علمیه ۱۰اردیبهشت سال آینده برگزار می شود، گفت: سال آینده یازدهمین آزمون رشته های تخصصی برگزار می شود که مهلت ثبت نام تا ۲۸ اسفندماه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام مجتبی کلباسی ظهر امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران که در سالن نشست های مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: حوزه های علمیه وظایف سنگینی در راستای پاسخگویی به نیازهای فکری و مسائل مختلفی که مربوط به رشته های علوم انسانی است بر عهده دارد و در همین زمینه رشته های مختلفی ایجاد شده است.

کلباسی با بیان اینکه بیش از ۴۰ رشته در سطح ۲ ،۳ و ۴ در قم و استان های مختلف مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: هرسال با طی مراحلی و برگزاری آزمون طلابی که دارای طلاحیت های علمی باشند پذیرفته می شوند و در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی و پژوهشی مشغول فعالیت می شوند.

وی با بیان اینکه آزمون مراکز تخصصی حوزه های علمیه ۱۰اردیبهشت سال آینده برگزار می شود، گفت: در هر دوره حدود ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ نفر برای سطوح عالی پذیرش می شوند و ثبت نام نیز از طریق سایت مراکز تخصصی انجام می شود و داوطلب در زمان مقرر کارت ورود به آزمان را دریافت کرده و در آزمون شرکت می کند.

مدیر مراکز تخصصی حوزه های علمیه با بیان اینکه حدود ۹۰ رشته در مراکز تخصصی حوزه های علمیه وجود دارد، بیان کرد: در سطح ۲ حوزه ۷ رشته وجود دارد که شامل رشته های کلام، تفسیر، علوم قرآن، علوم حدیث، علوم و قضا است و در سطح سه ۳۰ رشته وجود دارد که این رشته ها شامل اخلاق، تاریخ اسلام ، تربیت مدرس، تفسیر و علوم قضا، علوم حدیث، فلسفه اسلامی ، کلام است.

کلباسی با بیان اینکه ۴۰ مرکز تخصصی در کشور وجود دارد که ۲۱ مرکز در شهر قم وجود دارد ، افزود: سال آینده یازدهمین آزمون رشته های تخصصی برگزار می شود که مهلت ثبت نام تا ۲۸ اسفندماه است که این آزمون ویژه برادران طلبه است.

وی بیان کرد: طلاب قمی که در سطح دو مشغول به تحصیل هستند حدود ۶۵۰ نفر و در سطح سه ۱۹۱۸ نفر و در سطح چهار ۱۴۹ نفر هستند که مجموع فارغ التحصیلان مراکز تخصصی سراسر کشور در سطح دو ۲ هزار نفر سطح سه ۳ هزار نفر و در سطح ۴ نیز هزار نفر فارغ التحصیل شدند.

 

منبع: قم نيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com