کد خبر ۳۵۶۶۲ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۷

مديريت واحدشهري و معضل ساماندهي بافت‌هاي فرسوده

دكتر سقائيان نژاد شهردار قم گفت: يكي از معضلات شهرداري ها اين است كه در بافت فرسوده با مديريت واحد شهري روبه‌رو نيستيم و اگر چنين مديريتي محقق شده بود وضعيت بافت‌هاي فرسوده بهتر از شرايط كنوني بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم، دكتر سقاييان نژاد با اشاره به اينكه همه خدمات شهرداري‌ها به صورت مستقيم و غيرمستقيم با مردم ارتباط دارد، اظهار كرد: عهده‌دار ۳۷۲ وظيفه در شهرداري هستيم و از تولد تا مرگ مردم با شهرداري ارتباط دارند.

وي ۱۷۰۰ هكتار بافت فرسوده در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در اين بافت با مشكلاتي نظير آلودگي‌ها، ضعف در خدمت‌رساني و... روبه‌رو هستيم.

شهردار قم اظهار كرد: يكي از معضلات ما اين است كه در بافت فرسوده با مديريت واحد شهري روبه‌رو نيستيم و اگر چنين مديريتي محقق شده بود وضعيت بافت‌هاي فرسوده بهتر از شرايط كنوني بود.

وي اظهار كرد: در شرايط كنوني يكي از مسائلي كه بايد مورد توجه قرار گيرد هوشمند كردن شهرها است و اين هوشمند سازي را مي‌توان در عرصه حمل‌و نقل مشاهده كرد.

سقاييان‌نژاد گفت: طرح تفصيلي شهر از ديگر مسائلي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و ما در طرح تفصيلي براي شهرها نسخه مي‌پيچيم و ميزان و نوع كاربري‌ها را در آن مشخص مي‌كنيم. ساماندهي مشاغل شهري از ديگر مسائلي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و چيدمان مشاغل نيز از وظايف شهرداري‌ها است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com