کد خبر ۳۵۶۹۱ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۲

اقدامات ناوگان مسافربري قم براي خدمت رساني در ايام نوروز

ابوالفضل مستقيمي مدير عامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قم از آماده‌باش ناوگان مسافربري در ايام نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم، ابوالفضل مستقيمي با اشاره به اقدامات سازمان پايانه مسافربري در ايام نوروز اظهار كرد: در سازمان پايانه ماهيانه حدود ۲۰۰ هزار نفر از پايانه‌ها استفاده مي‌كنند و اين مي‌طلبد كه سازمان پايانه هميشه خدمات خود را ارائه كند و آمادگي لازم را داشته باشد.

وي خاطرنشان كرد: سازمان در محورهاي مختلف برنامه‌هايي براي ايام نوروز ۹۵ آماده كرده كه از جمله آنها اقدامات خدماتي مانند رنگ آميزي جداول، شست و شوي المان‌هاي شهري، شست و شوي آب نماها و بازديد از آب سردكن‌ها و رنگ آميزي وسائل بازي و صندلي‌ها است.

مدير عامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قم با اشاره به اقدامات ديگر انجام شده گفت: گل و گياه در فضاي سبز پايانه كاشته شده و هرس درختان صورت گرفته و با بازديد از صندلي‌هاي سالن كوثر نواقص برطرف شده و پرسنل همه روزه به صورت ۲۴ ساعته از پايانه‌ها بازديد دارند و شرح وظايف به آنها ابلاغ شده است.

وي ادامه داد: نواقص احتمالي در برق، تاسيسات، نمازخانه و سرويس بهداشتي و موضوعات مربوط به خدمات گزارش داده شده است.

وي با بيان اينكه اكنون در زمينه خدمات مشكلي نداريم، گفت: مشكلات دوربين‌هاي مدار بسته براي نظارت پليس برطرف شده و دوربين‌هاي پايانه آماده هستند.

مستقيمي به پايانه خرمشهر اشاره كرد و افزود: اين پايانه در بخش جنوبي شهر در خروجي جاده اراك واقع شده كه بهسازي آن انجام شد و اكنون آماده استفاده است، رستوران، سرويس بهداشتي، نمازخانه و دو شركت حمل و نقلي نيز در آن بخش مستقر هستند و به ارائه خدمات مي‌پردازند.

وي خاطرنشان كرد: برپايي ستاد استقبال نمادين از زائران و مسافران نوروزي در پايانه مركزي صورت گرفته، چاپ بنر خيرمقدم و تبريك ايام و مسير راهنما به سمت نمازخانه، ارسال پيامك براي ايام نوروز و پاسخگويي به مسائل شرعي و اعتقادي، برپايي ايستگاه فرهنگي از سوي مبلغان حوزه علميه و پخش نماهنگ و موسيقي سنتي در ايام نوروز در محوطه پايانه‌ها و پاركسوارها از ديگر فعاليت‌ها است.

مدير عامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قم با اشاره به برگزاري جلساتي در زمينه موضوع خدمات به مسافران و زائران با رانندگان گفت: رانندگان در هنگام نماز بايد توقف كنند تا زائران بتوانند به موقع اقامه نماز داشته باشند و شركت‌ها از نرخ‌نامه فروش بليط در ايام نوروز استفاده كنند و همچنين استفاده از لباس فرم و ديگر موارد تذكر داده شد.

وي خاطرنشان كرد: نظارت بر كار شركت‌ها توسط اداره‌كل حمل و نقل و پايانه‌ها انجام مي‌شود، تا بر قيمت فروش بليط‌ها نظارت داشته باشند، كشيك‌ها در ايام نوروز فعال هستند و شرح وظايف براي آنها ذكر شده است.

مستقيمي خاطرنشان كرد: ماهيانه به طور متوسط ۲۰۰ هزار نفر از پايانه‌ها در قالب خودروي سواري يا اتوبوس استفاده مي‌كنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com